A focivébé indíthatja el az olcsóbb 3D-s tévéket

A 3D televíziók bevezetése megbolygathatja a piacot, és elterjedésük hatására a jelenlegi borsos áruk is leszállóágba kerülhet - írja a Világgazdaság.
NAPI, 2010. március 10. szerda, 08:30
Fotó:

Az iSuppli cég közelmúltban készült felmérése szerint idén körülbelül 4 millió darab 3D-s tévé fog fogyni, legfőképpen az amerikai piacon. 2015-re azonban óriási ugrás várható, hiszen ekkorra az ilyen termékek eladása megközelítheti a 80 milliót. Jelenleg egy 3D-s televízió ára 1770 dollár, de az elemzés szerint ez a nagy árversenynek köszönhetően a digitális készülékék ára akár 825 dollárra is eshet 5 éven belül.

Nemrégiben Sony, LG, Panasonic és Samsung cégek is bejelentették belépésüket a piacra, így nem érthető az árverseny rövidtávú kialakulásának víziója.Az egyéb szórakoztatóelektronikai kiegészítők (például Blu-ray lejátszók és házimozi-rendszerek) piacát is átstrukturálhatja a 3D-s tévék térnyerése - hiszen ezekre is ki kell terjeszteni az új technológiát - és ne feledkezzünk meg a digitális szemüvegekről sem. A háromdimenziós térélmény átélését segítő okulárék ára jelenleg 300 dollár és ez drágíthatja a televíziókat is.Az új termék bevezetését a futball világbajnokság kezdetére időzítik, ettől várják az áttörést.

Az iSuppli elemzői szerint az első modellek csak tesztelésre készülnek és a világbajnokság által támasztott kereslet indíthatja el a 3D tévék felemelkedését.Várhatóan Magyarországon is megjelennek az ilyen típusú tévék a tavasz vége felé. Nekünk azonban még várnunk kell, hiszen a háromdimenziós műsorszórás még az Egyesült Államokban is gyerekcipőben jár - 3D-s játékokból azonban akár már a magyar fogyasztók is válogathatnak.

HOZZÁSZÓLÁSOK