Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.
A Fordhoz pártolhat a General Motors megszüntetésre ítélt Pontiac márkáját vásárló autósok 38 százaléka - derült a CNW Marketing Research piackutató cég felméréséből. A Pontiac az utóbbi időben a hölgy vásárlók körében volt népszerű, akik - bármilyen nehéz is ezt leírni - korosodnak, ezért olyan autókra vetnek szemet, mint a biztonságosnak látszó Ford Taurus nagy szedán, illetve Fusion egyterű. A felmérésben a GM más márkáit a pontiacosok 33 százaléka választotta, 26 százalékuk pedig ázsiai autógyártótól vásárolná meg új verdáját. Az utóbbi körön belül sokan a koreai Hyundait emlegetik. A Pontiac-vevőkért folyó csata eldöntheti az elsőséget az amerikai autópiacon. A GM-nek 18,5 százaléka volt júniusban az összes márkáját figyelembe véve, a megszüntetendők nélkül viszont csak 16,5. A Ford az eladásra ítélt Volvo nélkül 17,2 százalékkal állt a második helyen. A GM saját számításai szerint jelenlegi piaci részesedésével akkor lehet nyereséges, ha az USA-ban legalább 10 millió új autó talál gazdára egy év alatt. Ezért elektronikus levelekkel bombázza a Pontiac-vevőket, törzsvásárlói kedvezményeket ígérve, ha hűek maradnak a céghez. Az Oldsmobile 2004-es megszüntetése után nem tudták megőrizni a márka vevőit. A Ford amerikai szalonjaiba 10-20 százalékkal több vevő tér be azóta, hogy a kongresszus elfogadta a roncsprémiumprogramot, amely július 24-én indul. A vevők láthatóan kiéhezetten várják az állami adományt, ami megkönnyítheti öreg járgányaik újra cserélését.