Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A veszteséges Opel amerikai tulajdonosa és az ugyancsak súlyos problémákkal küzdő PSA Peugeot-Citroën között szoros a kapcsolat. A 2012-ben kötött stratégiai megállapodás szerint egyesítik az Opel és a két francia márka beszerzéseit, és közösen fejlesztenek majd modelleket. A GM azonban ennél mélyebb együttműködésre nem törekszik, és nem kíván megválni európai érdekeltségétől. Az Opel nem eladó - mondta Steve Grisky, a GM alelnöke, aki egyben az Opel felügyelőbizottsági elnöke is. Hozzátette: az Opel finanszírozása a következő több mint 5 évre biztosított. Az Opel a GM-hez tartozik - szögezte le.

Steve Girsky a németországi Eisenachban nyilatkozott, ahol csütörtökön ünnepélyesen megkezdték az Adam nevű városi kisautó modell sorozatgyártását. Az új kocsi a válságból való kilábalás, "az áttörés jelképe" - mondta Thomas Sedran, az Opel igazgatótanácsának alelnöke. Az Adam sorozatgyártásával "offenzívába megyünk át" - tette hozzá Sedran.

A modelloffenzíva részeként tavaly év végén debütált az Opel Mokka városi terepjáró, amelyre már több mint 60 ezer megrendelés érkezett, az idén tavasszal pedig megjelenik a Cascada nevű kabrió.

Thomas Sedran elmondta: az Adamra eddig bő 16 ezer előrendelést vettek fel, és meglehet, hogy a szakmai előrejelzésekben szereplő évi 50 ezer darabnál többet kell majd gyártani az eisenachi üzemben. A 3,7 méter hosszúságú kocsi a legkisebb Opel-modell. Elsősorban fiataloknak szánják, és sokat várnak tőle egyebek között az olasz piacon.

Az igazgatótanácsi elnök egy korábbi lapinterjúban kifejtette, hogy a kínálat bővítése mellett az export révén igyekeznek kikapaszkodni a válságból. Külön értékesítési koncepciót dolgoznak ki például a kínai piacra, ahol az utóbbi időszakban évente csupán 5 ezer autót adtak el. A török, az orosz, az észak-afrikai és az ausztrál piacon is növelni akarják az Opel részesedését, Európában pedig hosszabb távon a második számú autógyártó pozícióját kívánják megszerezni.

Ágazati becslések szerint az Opel a tavalyi első félévben minden egyes eladott kocsi után 940 euró veszteséget szenvedett el. Szakértők régóta hangoztatott véleménye szerint a válság egyik fő oka éppen az, hogy a tulajdonos GM Európára korlátozza a márkát, mert attól tart, hogy a nagy feltörekvő piacokon a csoporthoz tartozó más márkák rovására nyerne teret.