Az opciót illetően szöges ellentétben van egyelőre a két cég álláspontja, mint ez a Napi Gazdaság hétfői számából kiderül. A Fiat szerint köti a GM kezét a 2000-ben aláírt szerződés. Ekkor vásárolta meg az amerikai autógyártó az olasz cég részvényeinek 20 százalékát, és szerzett vételi opciót a fennmaradó 80 százalék megvásárlására, amit eredetileg ez év január 24-étől lehetett volna érvényesíteni, ám a felek kitolták egy évvel az időpontot. A GM érvénytelennek tekinti a szóban forgó szerződést, mivel egy tavalyi tőkeemelés révén a 2000-ben megvásárolt részvénypakett értéke már csak az olasz gyártó 10 százalékának fele meg. A Fiat vezetősége úgy nyilatkozott, hogy amennyiben nem sikerül kompromisszumos megoldást találni, perre viszi az ügyet az opció érvényesítéséért. Sajtóinformációk szerint elképzelhető olyan forgatókönyv is, miszerint az olasz autógyártó tőkebevonás ellenében állna el követelésétől. Az olasz ipar családi ékszerének tartott autógyár amerikai kézre juttatásához ugyanakkor a közvéleménynek és a politikai elitnek is lehet néhány keresetlen szava, ez szintén a kompromisszum irányába tolhatja a tárgyaló feleket. A Fita 30 százaléka felett rendelkező Agnelli család mindeddig nem jelezte hivatalosan, hogy megválna részesedésétől a BBC News értesülései szerint. A GM európai üzletága egyébként is bajban van: a cég a közelmúltban döntött egy 20 százalékos, illetve 12 ezer fős leépítésről. Helyzetét vélhetőleg csak nehezítené a veszteségesen működő Fiat Autó megvásárlása. Az olasz cég sorsát alapvetően meghatározó vita nyomán a Fiat részvényei 2 százalékkal gyengültek ma a milánói tőzsdén.