A Goodyear elnöke elküldte a francia kormányt melegebb éghajlatra

Kioktató stílusú levélben indokolta a francia kormánynak a Titan International elnök-vezérigazgatója, hogy cége miért nem akarja újraindítatni a Goodyear bezárt abroncsgyárát az észak-franciaországi Amiens-ben.
MTI, 2013. február 20. szerda, 20:54
Fotó: Napi.hu

"Többször is jártam ebben a gyárban. A francia alkalmazottak magas fizetést kapnak, de csak napi három órát dolgoznak. Egy órájuk van a pihenésre és az ebédre, három órán át dumálnak és három órát dolgoznak" - írta Maurice M. Taylor Arnaud Montebourg gazdaságfejlesztési miniszterhez intézett levelében, amelyet szerdán tett közzé a Les Échos című gazdasági napilap.

"Megmondtam ezt a francia szakszervezeti vezetőknek is. Azt válaszolták, hogy ez így működik Franciaországban" - tette hozzá az elnök-vezérigazgató a február 8-i keltezésű levelében, amely válasz volt a miniszternek az egy héttel korábban írt javaslatára. Abban Montebourg újabb tárgyalásokat javasolt a Titannak a bezárásra ítélt abroncsgyár újraindítása és a munkahelyek megmentése érdekében.

"Azt hiszi, hogy ennyire ostobák vagyunk? A Titannak pénze és tudása van abroncsot gyártani. És mi van az őrült szakszervezetnek? Nekik csak a francia kormány van" - hangsúlyozza Taylor a levélben. "A Titan egy kínai vagy indiai gyártól fog majd abroncsot venni, amelynek kevesebb, mint egy eurót fizet óránként és a Franciaország számára szükséges valamennyi abroncsot importálni fogja. A francia paraszt is olcsóbb abroncsot szeretne. Nem érdekli, hogy az Kínából vagy Indiából jön" - fogalmaz a cég elnöke. A levél végén pedig azt írta:

"Megtarthatja magának az úgynevezett munkásokat. A Titant nem érdekli az amiens-i gyár".

A gazdaságfejlesztési miniszter nem kívánta kommentálni a kijelentéseket. Hallgatását azzal indokolta, hogy "nem akar ártani Franciaország érdekeinek". Azt viszont jelezte, hogy írásban fog válaszolni az amerikai tulajdonosnak.
Najat Vallaud-Belkacem kormányszóvivő, "anélkül, hogy tovább feszítené a húrt", arra emlékeztetett, hogy "az amerikai befektetések elsőszámú célpontja Európában Franciaország".

Mickael Wamen, a Goodyear franciaországi gyára többségi szakszervezetének, a CGT-nek a vezetője "hatalmas sértésnek" minősítette a levelet. Szerinte az amerikai cégcsoport elnöke már közel van "az elmegyógyintézethez".

Taylor egyébként a levelében azt is prognosztizálta, hogy a Michelin francia abroncsgyárra szomorú jövő vár és öt év múlva "nem fog több abroncsot gyártani Franciaországban". A Titan elnöke szerda este megerősítette, hogy "egy nem túl rózsás" választ küldött Montebourg javaslatára. "Azt írta, hogy kezdjük újra a tárgyalásokat, én pedig azt válaszoltam neki, hogy maga őrült" - mondta Taylor, aki kizárta annak a lehetőségét, hogy tárgyalóasztalhoz üljön a gyár megmentése érdekében. "Egyedül mi akartunk pénzt tenni ebbe a gyárba" - hangsúlyozta. Szerinte "Franciaországban hamarosan nem lesz több munka és mindenki a kávéházakban fogja tölteni a napját, vörösbort iszogatva".

A Goodyear január végén jelentette be, hogy bezárja az 1173 főt foglalkoztató gyárát Amiens-ben. A gazdasági válság következtében több mint 120 ezer munkahely szűnt meg négy év alatt a francia iparban, az elmúlt hónapokban a francia híradásokban vezető hírként szerepelnek a PSA-Peugeot-Citroen, a Renault, a Doux, a Sanofi, a Merck, a Kronenbourg, vagy a Coca Cola sorozatos gyárbezárásai, amelyek miatt egyre kínosabb helyzetbe kerül a munkahelyek megmentésért küzdő illetékes miniszter.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

forrum, 2013.02.21 10:16

@ZalanIvan: Hát erről "beszéltem" itt 120 ezer ft-ért 8 órából 7:45 dolgoznak ott meg 8-ból 3 órát 800 ezer ft.
Ez sem meg az sem reális a nyugatnak előbb utóbb le KELL adni ebből a fene jólétből mert ha tetszik ha nem a tőke oda megy ahová megéri ebből mi is tanulhatunk talán még "időben"
A baj ott van hogy most már a gépek dolgoznak az emberek helyet kevés emberrel nagyon sok abroncsot legyártanak de előbb-utóbb visszaüt mert nem lesz aki megvásárolja az abroncsokat meg az egyebet sem ezen kell(ene) elgondolkodni...Akkor meg elég ha minden ember 3-4 órát dolgozik minél több ember dolgozhasson és "tisztességesen " megéljen.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

ZalanIvan, 2013.02.21 09:50

@forrum: A Michelin itt van Magyarországon. Annyi biztos, az ott dolgozók nem esznek , meg pihennek egy órát, a három órás beszélgetés meg.... Max munkaidő után, ha még van kedve és ereje hozzá.
Egyébként van benne valami. Egy orvos ismerősöm kiment családostól, és elmondása szerint olyan, mint ha egy más dimenzióba került volna. Mindenki nyugodt, hosszú ebédidő, semmi kapkodás. Na de a szakszervezeti vezető ezt meg is mondta. :)
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

forrum, 2013.02.21 09:40

A Franc(os) kormány mért nem kéri fel a nagymúlt(i) michelint hogy vegye át a gyárat vagy már a franciának sem éri meg franciaországban gyártani ez egy kicsit elgondolkodtató nem mondom hogy könnyű gumigyárban dolgozni mert 35 éve "nyomtam" a gumigyárat 3 műszakban de a 8-ból hatot talán illene ledogozni még a francos franciáknak is:)az itteni dolgozókkal meg 8-ból 10 órát dolgoztatnak.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Blama, 2013.02.21 08:09

Taylor, ez a név olyan ismerősen cseng a futószalag mellett dolgozók és a modern nagyüzemet kialakítók számára. ( lásd: taylorizmus )

Az idők változnak, a kapitalisták nem.

Neki az a szép, ha napi 20 órában dolgozik az alárendeltje, ha jogai nincsenek és a vásárlását a cég boltjaiban végzi ( voucher-ekkel ).

Óh, az egész 20. század fölösleges volt, éljen a 19. század Manchestere ( régiónkra szakosodottak számára: Lódz-a ).
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

rigolya, 2013.02.21 07:57

@Zodiakus: Az EU keleti felében nyílt néhány gumigyár... Büszke is rájuk mindig az aktuális kormány.

Különben 100%-os vámmal is lehet nyugodtan terhelni az olcsóbb árut, de akkor azt meg is kell magyarázni a belső piac árérzékeny fogyasztóinak!

Hazánkban pedig olcsóbb a termelés, de a bizonytalanság is sokkal nagyobb az unortodoxiában, visszamenőleges és különadóztató törvényeink közepette... Bár a román és bolgár még hozzánk képest is féláron termel.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html