A költségcsökkentés lett a Toyota veszte

Csütörtökön találkozott Tojoda Akio, a Toyota Motor Corp elnöke és Ray LaHood amerikai közlekedésügyi miniszter, a jármű-visszahívások ügyében. A Toyota amerikai részlegének volt elnöke szerint az autógyártó agresszív költségcsökkentő stratégiája vezetett idáig.
NAPI, 2010. február 26. péntek, 09:35
Fotó:

Csütörtökön "szívélyes és nyitott" találkozó keretében konzultált Tojoda Akio, a Toyota Motor Corp elnöke és Ray LaHood amerikai közlekedésügyi miniszter, a Toyota közleménye szerint - írja a Reuters. A harminc perces találkozón Tojoda aláhúzta, nagyobb hangsúlyt fognak fektetni az ügyfelek elégedettségére, a velük történő kommunikációra és az amerikai közlekedési minisztériummal való együttműködésre.

A harminc perces washingtoni találkozó után Tojoda és LaHood együtt jelent meg a kongresszus előtt. A kongresszus ugyanis kétségbe vonja, hogy a felelős kormányzati szervek és a Toyota az elmúlt évek során eleget tett volna a szándékolatlan gyorsulások felderítése és korrigálása érdekében. A találkozó és a meghallgatás után Tojoda személyesen mondott köszönetet cége kentucky-i dolgozóinak támogatásukért.

Az amerikai hivatalos adatok szerint öt halálos eset biztosan összeköthető a Toyota gázpedál-problémájával. További 29 halálos balesetről szóló bejelentést még vizsgálnak.
A Toyota világszerte emiatt 8,5 millió gépkocsi visszahívására kényszerül. A visszahívások január 21-i bejelentése óta a cég 32,6 milliárd dollárt vesztett piaci értékéből.

Jim Press, a japán autógyártó amerikai részlegének volt elnöke szerint a Toyota agresszív költségcsökkentő stratégiája vezetett idáig - írja a Bloomberg. Press úgy fogalmazott, hogy a vezetésben helyet kapott "pénzügyi kalózok ejtették túszul" a vállalatot.

A Toyota Motor volt elnöke, Vatanabe Kacuaki volt az autógyártó 10 milliárd dolláros költségcsökkentő programjának ötletgazdája. A "Költséghatékonyság építése a XXI. században" (Construction of Cost Competitiveness in the 21st Century, CCC21) elnevezésű agresszív költségcsökkentő stratégiát 2005 szeptemberében indították, és azt a vállalat vezetése és a befektetők egyaránt nagy lelkesedéssel fogadta.

Jim Wiseman, a Toyota észak-amerikai részlegének kommunikációs alelnöke szerint azonban nem igaz, hogy a költségcsökkentés automatikusan minőségi romlással is kell, hogy járjon, hozzátéve, hogy minden autógyártónak áraihoz mérten kell versenyképesnek maradnia.

HOZZÁSZÓLÁSOK