Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.
A Starbucks-kávézólánc öt éven belül meg kívánja duplázni cseh és lengyel üzleteinek számát - írja a Bloomberg. Az ottani piac még nem telített annyira, mint a nyugat-európaiak, így az elkövetkező 10 évben gyors terjeszkedést hajthatunk végre a térségben - mondta Vladan Armus, a vállalat közép-kelet-európai elnöke. Az első Starbucks-kávézó 2008 januárjában nyílt meg Prágában, Lengyelországban pedig idén áprilisban. A cseh fővárosban 11, Varsóban ás Wroclawban 1-1 üzlet működik jelenleg. A térségbeli leányvállalat működési körébe tartozik Magyarország, ahol szintén tervezik egységek megnyitását. Világszerte közel 17 ezer egységet működtet a vállalat, a júniussal záródó negyedévben az Egyesült Államokon kívüli, a dollár erősödése miatt 477 millió dollárra csökkenő árbevétele tette ki a teljes forgalom közel 20 százalékát. A gazdasági visszaesés azonban a cég közlése szerint kisebb mértékben érintette a közép-kelet-európai térségekből származó bevételeket. A Starbucks-részvények árfolyama idén összességében 93 százalékos emelkedést produkált mélypontjához képest, a New York-i kereskedésben 18,36 dolláron forogtak papírjai.