A spanyol Iberia Lineas Aereas de Espana légitársaság nem élt azzal a lehetőséggel, hogy megszakítsa az egyesülési tárgyalásokat, miután megvizsgálta a brit légitársaság nyugdíjalapjában tátongó 3,7 milliárd fontos deficitet.

A spanyol légitársaság vezetése nem tartja áthidalhatatlannak a problémát, melyet a 3,7 milliárd fontos rés jelenthet, viszont a fúzióra a részvényeseknek is rá kell bólintaniuk. Az Iberia közgyűlésére - ahol minden bizonnyal döntenek a fúzióról is - novemberben kerülhet sor.

A fúziós folyamat folytatódásáról szóló hírekre mindkét társaság papírjai drágultak a csütörtök reggeli kereskedésben.

Korábbi értesülések szerint mindkét vállalat a saját nevét viszi tovább az International Airlines Group (IAG) holding irányítása alatt, amely most még csak a világ harmadik legnagyobb légicége lesz, de a tervezett felvásárlásokkal és fúziókkal együtt a világ elsőszámú légitársaságává növekedhet.

A közös cégben a BA 55, az Iberia 45 százalékot birtokol majd, az egyesüléssel a BA hálózata 59, az Iberiáé 98 célállomással bővül, az éves forgalom mintegy 15 milliárd euró lesz.

A British Airways elsősorban Észak-Amerikában, az ázsiai-csendes-óceáni térségben és Afrikában erős, az Iberiának pedig kiterjedt latin-amerikai útvonalhálózata van, ezért jól kiegészítik egymást.