Németország legnagyobb kereskedelmi lánca, a Metro 12 százalékkal növelte profitját a negyedik negyedévben. A nettó profit 791 millió, azaz részvényenként 2,42 euróra emelkedett az egy évvel korábbi 709 millió, vagyis részvényenként 2,17 eurós eredményről. Az éves forgalom 19,5 milliárd euróra nőtt; Németországon kívül 14 százalékkal nőtt a forgalom. Az elemzői profitkonszenzus 727 millió euró volt. A jó eredmények hátterében főleg az áll, hogy újrapozícionálták a Real nevű szupermarketjeit; a Real üzletek közül 40 rosszul teljesítő egységet bezárhatnak, míg Kelet-Európában masszív terjeszkedés indulhat meg. A Metro ugyanakkor a növekedési ütem lassulására számít 2008-ban, ezért fontolóra vette a Kaufhof lánc értékesítését. Tavaly 8,5 százalékkal bővült a forgalom az üzletekben, azonban a cég vezérigazgatója arra számít, hogy a recessziós félelmek miatt a vásárlók visszafogják költéseiket, így idén csak 6 százalékkal nőhet a forgalom.