A tengeri herkentyűk fogták vissza a ketchup-profitot

Üzleti évének második negyedében az egy évvel korábbinál nagyobb nyereséget ért el ugyan a H.J. Heinz Co., ám az elemzők jobb számokat vártak.
NAPI Online, 2004. november 23. kedd, 13:39
Fotó:

Az elsősorban ketchupjairól és más mártásairól ismert amerikai társaság üzleti évének második negyedében 197,3 millió dollár, részvényenként 56 cent nyereséget ért el, az egy évvel korábbi 191,5 millió, illetve 54 cent után. A piac csalódottan fogadta az eredményt, az elemzői konszenzus ugyanis 59 centről szólt - írja a cbsmarketwatch.com. A bruttó profitráta egy százalékponttal 36,4 százalékra csökkent, főként az európai tengerikaja-üzletág nyersanyag- és termelési költségeinek emelkedése miatt. A bevételek 5,2 százalékkal 2,2 milliárd dollárra nőttek. További kedvezőtlen hír, hogy a 2005-ös üzleti évre vonatkozóan a cég a korábban meghatározott, 2,32-2,42 dolláros részvényenkénti eredménysáv alsó széléhez közelebbi profitot vár.

HOZZÁSZÓLÁSOK