A Tesco arra készül, hogy lehetővé teszi az online vásárlást a kínai, a cseh és a lengyel fogyasztóknak is - jelentette a Financial Times. Philip Clarke, aki hamarosan átveszi a nagyvállalat irányítását világossá tette: azt szeretné, ha a Tesco a világon mindenütt kínálna internetes vásárlási lehetőséget. Az áruházlánc jövőre először Lengyelországban nyitja meg virtuális hipermarketjét, majd ezt követően Prágában és Sanghajban folytatja az újdonság bevezetését. A Tesco Nagy-Britannián kívül jelenleg Koreában és Írországban - a legnagyobb és a harmadik legnagyobb külföldi piacán - működtet internetes áruházakat. A vállalat egymilliárd font (1,55 milliárd dollár) üzemi nyereséget akar elérni brit divíziójában, aminek nagyobb része banki és internetes szolgáltatásaiból származhat. Clarke, aki az elmúlt hét évben a cég európai és ázsiai tevékenységét irányította, nagy lehetőséget lát e két ágazat világszintű fejlesztésében. A Tesco hazai piacán a hetvenes évektől kezdve kínál házhozszállítási szolgáltatásokat, és viszonylag korán beszállt a online értékesítésbe is. Szemben versenytársaival, amelyek kezdettől fogva önálló raktárakból szolgálták ki internetes vevőiket, a Tesco munkatársai a hagyományos áruházak polcairól veszik le a termékeket az online fogyasztók kiszolgálására. Ez a módszer eddig hatékonynak bizonyult, az elmúlt időszakban azonban már nem tudták pusztán így teljesíteni az igényeket. Ezért három úgynevezett sötét áruházat hoztak létre - ezeket olyan ipari területeken létesítették, ahol olcsó a telek. A sötét boltok lényegében mindent kínálnak, amit a hagyományos áruházak, csak éppen nincsenek bennük pénztárak és vásárlók.