Az atlantai székhelyű vállalat nettó árbevétele a május 5-ével véget ért három hónapban éves összevetésben 5,7 százalékkal, 26,38 milliárd dollárra nőtt, kissé meghaladta az elemzők által várt 26,36 milliárd dollárt. Az összehasonlítható eladások viszont csak 2,5 százalékkal - az utóbbi három év leggyengébb ütemével - nőttek, míg elemzők 4,5 százalékra számítottak. Az Egyesült Államokban 3,0 százalékos volt az organikus növekedés.

A nettó árbevétel és az összehasonlítható eladások növekedési ütemei közötti jelentős különbséget az magyarázza, hogy a 2018-as pénzügyi év 53 hétből az idei viszont 52 hétből áll. A tavalyi első üzleti negyedév április 29-én zárult.

Az idei első negyedévben kedvezőtlenül hatott a bevételek növekedésére, hogy a szokatlanul hideg és csapadékos február hátráltatta a tavasz beköszöntét, így a kertészeti termékek kevésbé fogytak. Ráadásul nem haladtak az építkezések, a munkaerő- és a telekhiány visszavetette a fűrészáruk iránti keresletet.

Ezzel együtt a vásárlások száma 3,8 százalékkal nőtt az első negyedévben, az egy vásárlásra jutó összeg pedig 2,0 százalékkal 67,31 dollárra emelkedett.

A Home Depot nyeresége 2,5,1 milliárd dollárra, részvényenként 2 dollár 27 centre nőtt az egy évvel korábbi 2,40 milliárd dollárról, részvényarányosan 2 dollár 8 centről. Elemzők ennél kisebb, átlagosan 2 dollár 18 centes nyereséget vártak részvényenként.

A Home Depot vezetése arra számít, hogy a 2019-es üzleti évben a nettó árbevétel 3,3 százalékkal, az összehasonlítható bevételek pedig 5 százalékkal emelkednek, az egy részvényre jutó nyereség pedig 3,1 százalékkal, 10,03 dollárra nő.

A New York-i tőzsdén jegyzett Home Depot a Dow Jones ipari átlagot (DJIA) alkotó vállalatok egyike, hétfői záróértéke 1,88 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. Kedden 2,12 százalékos mínuszban nyitott a vállalat részvénye, de a tőzsdenyitás után egy órával már csak 0,54 százalékos mínuszban, 189,98 dolláron állt a jegyzés.