Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Mint ismert az Auchan ma Magyarországon nem termel nyereséget (üzemi eredménye 5, mérleg szerint eredménye 8,4 milliárd forint mínuszt mutat), s ezen mindenképpen változtatni kell - mondta Dominique Ducoux vezérigazgató.

Összefoglalójában arra is kitért, hogy nem kívánnak lemondani az élelmiszer kereskedelemben megszerzett árdiktáló szerepről és nem kívánnak felhagyni a piaci részesedés növelésével. A cél továbbra is az, amelyet a válság alatt erősítettek, hogy az Auchan áruházakban növekedjék a vásárlók vásárlóereje. Ugyanakkor a vezér egyetértett a Napi Gazdaság azon felvetésével, hogy a cég jelenlegi árpolitikája nem azoknak a rétegeknek szól, amelyek nyertek volna az új adórendszeren, sokkal inkább azoknak, akik a válság utáni időszakban sem képesek többet költeni. Ahhoz pedig, hogy növekedjék a cég eredménye, növelni kellene a forgalmat. Ducoux a felvetésére válaszolva elmondta, a következő időszakban szeretnék azokat is az üzletekbe csábítani, akik jobban megpakolt kosarakat tolhatnak. Ezen túlmenően bízik abban, hogy lassan, de biztosan újra növekszik a vékonyabb pénztárcájú vevők költése is. Ennek már látják jeleit, az idei első félév kifejezetten pozitív forgalmi adatokat hozott.

Ducoux megjegyezte, az Auchan egy négyzetméterre jutó forgalma a magyar piacon impozáns, talán az egyik legjobb. Ám ez még kevés ahhoz, hogy eredményes legyen a vállalkozás. A cél mindenképpen az egy négyzetméterre jutó forgalom és készpénz termelő képesség erősítése, ám arról nem beszélt, hogy mekkora forgalmi rátával lenne elégedett. (Jelenleg, a 12 áruház átlagos négyzetméter forgalma, beleértve a raktárakat és a holttereket is, 5000 euró körül mozog.) Ducoux szerint egyébként a szóban forgó mutató szám növekedése önmagában nem hoz nyereséget, javítani kell az árrésen és a hatékonyságon is.

Ami a terjeszkedést illeti, idén nem lesz új áruház nyitás, de dolgoznak azon, hogy 2012-ben újabb egységet adjanak át. Felül kell vizsgálni egyben a terjeszkedés politikát is - így az ügyvezető -, ugyanis a mostani tapasztalatok szerint nem feltétlenül a nagy formátumú egységek hozzák a legjobb forgalom/négyzetméter arányt. Most az látszik, hogy a legjobban teljesítő áruházak kifejezetten lakóhely közeliek, könnyen megközelíthetőek tömegközlekedési eszközzel, illetve olyan helyeken működnek, ahol eddig nem voltak jelen. Ducoux támogatná az Auchan erősebb vidéki jelenlétét és támogatná, hogy 10 ezer négyzetméter alatti egységeket nyissanak, de nem mondanak le a hipermarket formátumról, vagyis a következő egységeik is 2500 négyzetméter felettiek lesznek. Ezzel például csökkenthető a beruházási érték és gyorsítható a beruházás megtérülése, hozzájárulva a hipermarketlánc veszteségeinek lefaragásához.

A francia családi vállalkozás tulajdonosai tisztában vannak a magyar gazdasági helyzettel - mondta a vezérigazgató, és úgy látják, hogy a jelenlegi gazdasági környezetben sem teljesített rosszul a magyar leányvállalat. A tulajdonosi körben úgy érzékelik, hogy a magyar lánc erősebben jön ki a válságból, mint ahogy belement. (Arra nem tért ki az ügyvezető, hogy ezt piaci pozícióra, vagy pénzügyi háttérre értették.) Jelenlegi piaci részesedése 6-7 százalék között van.

Ami a vásárlási élmény javítását illeti, az Auchantól sem áll távol az olyan kényelmi szolgáltatás bevezetése, mint például az automata pénztárak felszerelése - fogalmazott. A cégvezető szerint jó szolgáltatás és elképzelhető, hogy néhány egységben lesz ilyen, de az "autokasszák" működtetése csak akkor kifizetődő, ha sok olyan vásárló van, aki egyszerre kevés tételt rak a kosarába.

Újságírói kérdésre válaszolva Ducoux elmondta, ha a magyar piacon lesz eladó sorba kerülő lánc, akkor megfontolják az ajánlattételt, de ahhoz, hogy akvizícióval terjeszkedjenek, kell a tulajdonosi fejbólintás. A jelenlegi kiskereskedelmi forgalmat alapul véve pedig úgy véli, nem elképzelhetetlen, hogy a következő időszakban lesz olyan társaság, amelyet felkínálnak majd.