A volt gyarmatok támogatták a spanyol Telefonicát

A spanyol telefontársaság negyedik negyedéves eredményét a főleg dél-amerikai piacok teljesítménye tette rendbe.
Leszák Tamás, 2009. február 26. csütörtök, 14:48
Fotó:

A spanyol telekommunikációs óriás, a Telefonica 89 százalékos negyedik negyedéves nyereségnövekedést jelentett be, köszönhetően elsősorban a latin-amerikai tevékenységeinek - jelenti a MarketWatch. Európa második legnagyobb telefontársasága 2 milliárd eurós nettó nyereséget ért el, a megelőző negyedévben ez az érték 1,06 milliárd euró volt. A működési bevétel 72 százalékos növekedés után 3,65 milliárd euró volt.

A társaság felülteljesítette 2008-as várakozásait és megerősítette a részvényenkénti 2,3 eurós nyereség és a 2,87 eurós cash-flow korábbi ígéretét. Az idei évre - ahogy az várható volt - 1-3 százalékos növekedésre számítanak az adózás előtti eredményben, a recesszió előtt 7-11 százalékot vártak a 2008-2010-es időszakra.

A cash-flow oldalán 9-11 százalékos bővülésre számítanak, a 2009-re tervezett osztalékot pedig 15 százalékkal, részvényenként 1,15 euróra emelték. Több elemző is egyetértett abban, hogy a jelenlegi gazdasági helyzetben a társaság üzleti modellje és vezetése, illetve az ezekből adódó eredmények megszilárdíthatják a Telefonica globális vezető szerepét a telekommunikációs iparban.

A cég Spanyolországban a széles sávú internetszolgáltatásban meg tudta tartani vezető szerepét, mely 57 százalékos piaci részesedést jelent, ráadásul a mobilkommunikációs felhasználók számát is sikerült növelnie 6,8 százalékkal. A latin-amerikai bevételek 8,5 százalékos növekedése leginkább az argentín, venezuelai és uruguay-i érdekeltségek teljesítménynövekedésének köszönhető. Európában Nagy-Britanniában, Írországban, Csehországban és Németországban szolgáltat a Telefonica, itt a negyedéves bevételek 1,7 százalékkal, 3,68 milliárd euróra csökkentek.

HOZZÁSZÓLÁSOK