Matthias Müller a Frankfurter Allgemeine Zeitung című lapban megjelent interjúban elmondta, hogy a napokban bemutatták megoldási javaslataikat a szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatalnak (BKA), és ha minden a tervezett menetrend szerint halad, akkor 2016 végére "az összes kocsi rendben lesz".

Nagyon sok modellt szereltek az érintett, 2008-tól gyártott EA 189 típusú motorral, ezért "nem három, hanem több ezer" különböző eljárást közül kell kiválasztani a megfelelőt. A legtöbb esetben csupán a helyi szervizbe kell beállni egy szoftverfrissítésre, de lesznek autók, amelyekben az üzemanyag-befecskendező berendezést vagy a katalizátort kell cserélni. Az is előfordulhat, hogy a kocsi cseréje lesz a legegyszerűbb megoldás.

A vezérigazgató arra a kérdésre, hogy valóban 11 millió autóról van szó, azt mondta, hogy ennél "remélhetőleg kevesebb" kocsit kell visszahívni. "Óvatos üzletemberek vagyunk" - mondta arra a kérdésre, hogy elég lesz-e a visszahívás költségeire félretett 6,5 milliárd euró.

Azzal kapcsolatban, hogy az Egyesült Államokban várhatóan pénzbüntetés megfizetésére kötelezik a cégek a visszaélés miatt, Matthias Müller elmondta, hogy csak a sajtóból ismeri az üggyel kapcsolatban keringő, 18 milliárd dollárról szóló becslést.

Hangsúlyozta: figyelembe kell venni, hogy a károsanyag-kibocsátási értékek manipulációja miatt egyetlen haláleset sem történt, és a VW gyártmányai mindig is biztonságosak voltak és most is azok.

Csak néhányan tudtak a csalásról?

A cég belső vizsgálata még nem ért véget, egyelőre úgy tűnik, hogy mindössze néhány fejlesztőnek van köze a manipulációhoz. Eddig négy munkatársat függesztettek fel, köztük a cégcsoport igazgatóságának három tagját, akik különböző időszakokban a motorfejlesztési területet irányították - mondta Matthias Müller.

A botrány miatt lemondott Martin Winterkorn utódjának szeptember végén kinevezett szakember a 12 márkát összefogó konszern vezérigazgatójaként adott első interjújában kiemelte, hogy a VW erős alapokra épült, és 2-3 év múlva "újra ragyoghat".

Rámutatott, hogy a válság lehetőség is a cég reformjára. A vállalatot "karcsúsítják" és decentralizálják, nagyobb önállóságot biztosítanak az egyes márkáknak, aminek révén növekedhet a hatékonyság és gyorsabban hozhatják meg a döntéseket - mondta Matthias Müller.