A két óriás egy mindeddig egyedülálló, prémium kategóriás internetes zenei portál létrehozását tervezi, ahol a Universal művészei - mint például a U2, Amy Winehouse vagy a Rolling Stones - mellett más kiadók, a Sony Music, az EMI és a Warner Music előadóinak videói is láthatóak lennének. Utóbbi decemberben arra kötelezte a YouTube-ot, hogy az minden, a Warnerhez kötődő, szerzői jogvédelem alatt álló tartalmat töröljön a repertoárjából. A Sonyval februárban hosszabbítottak szerződést, az EMI-jal pedig jelenleg is a megegyezés újratárgyalása zajlik. Az új zenei portálról szóló tárgyalások még kezdeti státuszban vannak, és zártkörűen zajlanak, így a részletekről nem lehet sokat tudni. Valószínű azonban, hogy a két cég a jövőben sem fog vegyesvállalatként funkcionálni - a megfelelő együttműködési keretet azonban még keresik. A YouTube azon dolgozik, hogy az online videózásból mind több nyereséget húzzon - nyilatkozta a múlt héten Eric Schmidt, a népszerű videós portált 2006-ban 1,65 milliárd dollárért megvásárló Google vezérigazgatója egy befektetői konferencián. Januárban csak Amerikában 14,8 milliárd videót néztek az internetet használók, 4 százalékkal többet, mint decemberben, ennek 91 százalékát pedig a YouTube-on, ahol felhasználók száma már a 100 milliós határt is átlépte. Ám hiába a videó a leggyakoribb tartalom a portálon, a várakozásoktól elmaradó profitot hoz mind a YouTube, mind a kiadók számára.