Az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) szerdán nyilvánosságra hozott jelentése szerint az Európai Unió 27 tagállamában 581 ezer 161 személygépjárművet helyeztek forgalomba májusban, 52,3 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban - írja az MTI.

Reményt kelthet, hogy lassult a visszaesés üteme az áprilisi 76,3 százalékhoz, illetve a márciusi 55,1 százalékhoz képest. A Kínából indult járvány globális robbanását megelőző hónapokban, februárban 7,4 százalékos, januárban pedig 7,5 százalékos éves összevetésű csökkenést mértek.

Az év első öt hónapjában 3 millió 331 ezer 715 új autót adtak át tulajdonosának az unióban, 41,56 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban.

A járvány terjedését korlátozó szigorú intézkedések keretében március második felében a legtöbb autókereskedő szalon bezárt az EU-ban, és csak májusban kezdtek el fokozatosan újra kinyitni.

Minden uniós országban két számjeggyel mérhető ütemben csökkent májusban is a forgalomba helyezett autók száma, a legnagyobb mértékben, 76,2 százalékkal Horvátországban.

A négy legnagyobb piac közül Spanyolországban esett vissza legnagyobb mértékben, 72,7 százalékkal a forgalomba helyezett személyautók száma. Franciaországban 50,3 százalékos, Olaszországban 49,6 százalékos, Németországban pedig 49,5 százalékos csökkenést mértek.

Január-májusban Spanyolországban 54,2 százalékkal, Olaszországban 50,4 százalékkal,

Franciaországban 48,5 százalékkal, Németországban pedig 35,0 százalékkal csökkentek az eladások.

Magyarországon a májusban átadott új autók száma éves összevetésben 54,5 százalékkal, 6472-re esett. Az év első öt hónapjában 45 ezer 315 új autó talált gazdára, ami 25,7 százalékos csökkenés a tavalyi év azonos időszakához képest.

Piaci részesedés szerint a legnagyobb európai gyártó (25,0 százalékos aránnyal) a német Volkswagen-csoport májusban több mint 145 ezer személyautót helyezett forgalomba, ami 52,4 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál. Január-májusban 37,1 százalékkal 884 ezerre esett a csoporthoz tartozó márkák értékesítése.

Piaci részesedés szerint sorrendben az autógyártók közül a Volkswagent követő PSA-csoport (Peugeot, Citroen, Opel/Vauxhall, DS) 56,4 százalékkal, a francia Renault 52,2 százalékkal, a Hyundai-csoport 47,8 százalékkal, a BMW-csoport 50,4 százalékkal, a Fiat-Chrysler 55,3 százalékkal, a Daimler 49,6 százalékkal, a Toyota 49,7 százalékkal, a Ford 53,6 százalékkal, a Nissan 58,9 százalékkal, a Volvo 47,7 százalékkal, a Mazda 55,0 százalékkal, a Mitsubishi 41,9 százalékkal, a Jaguar Land Rover csoport 47,8 százalékkal, a Honda pedig 58,7 százalékkal kevesebb új személyautót engedett ki az utakra májusban.