Romokban az európai autópiac

A koronavírus-járvány következményeként májusban is meredeken, több mint 50 százalékkal csökkent a forgalomba helyezett új személyautók száma az Európai Unióban.
Rácz Gergő, 2020. június 17. szerda, 12:08
Fotó: Getty Images

Az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) szerdán nyilvánosságra hozott jelentése szerint az Európai Unió 27 tagállamában 581 ezer 161 személygépjárművet helyeztek forgalomba májusban, 52,3 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban - írja az MTI.

Reményt kelthet, hogy lassult a visszaesés üteme az áprilisi 76,3 százalékhoz, illetve a márciusi 55,1 százalékhoz képest. A Kínából indult járvány globális robbanását megelőző hónapokban, februárban 7,4 százalékos, januárban pedig 7,5 százalékos éves összevetésű csökkenést mértek.

Az év első öt hónapjában 3 millió 331 ezer 715 új autót adtak át tulajdonosának az unióban, 41,56 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban.

A járvány terjedését korlátozó szigorú intézkedések keretében március második felében a legtöbb autókereskedő szalon bezárt az EU-ban, és csak májusban kezdtek el fokozatosan újra kinyitni.

Minden uniós országban két számjeggyel mérhető ütemben csökkent májusban is a forgalomba helyezett autók száma, a legnagyobb mértékben, 76,2 százalékkal Horvátországban.

A négy legnagyobb piac közül Spanyolországban esett vissza legnagyobb mértékben, 72,7 százalékkal a forgalomba helyezett személyautók száma. Franciaországban 50,3 százalékos, Olaszországban 49,6 százalékos, Németországban pedig 49,5 százalékos csökkenést mértek.

Január-májusban Spanyolországban 54,2 százalékkal, Olaszországban 50,4 százalékkal,

Franciaországban 48,5 százalékkal, Németországban pedig 35,0 százalékkal csökkentek az eladások.

Magyarországon a májusban átadott új autók száma éves összevetésben 54,5 százalékkal, 6472-re esett. Az év első öt hónapjában 45 ezer 315 új autó talált gazdára, ami 25,7 százalékos csökkenés a tavalyi év azonos időszakához képest.

Piaci részesedés szerint a legnagyobb európai gyártó (25,0 százalékos aránnyal) a német Volkswagen-csoport májusban több mint 145 ezer személyautót helyezett forgalomba, ami 52,4 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál. Január-májusban 37,1 százalékkal 884 ezerre esett a csoporthoz tartozó márkák értékesítése.

Piaci részesedés szerint sorrendben az autógyártók közül a Volkswagent követő PSA-csoport (Peugeot, Citroen, Opel/Vauxhall, DS) 56,4 százalékkal, a francia Renault 52,2 százalékkal, a Hyundai-csoport 47,8 százalékkal, a BMW-csoport 50,4 százalékkal, a Fiat-Chrysler 55,3 százalékkal, a Daimler 49,6 százalékkal, a Toyota 49,7 százalékkal, a Ford 53,6 százalékkal, a Nissan 58,9 százalékkal, a Volvo 47,7 százalékkal, a Mazda 55,0 százalékkal, a Mitsubishi 41,9 százalékkal, a Jaguar Land Rover csoport 47,8 százalékkal, a Honda pedig 58,7 százalékkal kevesebb új személyautót engedett ki az utakra májusban.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

europeer, 2020.06.17 15:39

Tényleg? Megint sírjunk az autóiparért?
Egy baj van, hogy az újságíróknak nincs autóipari cégnél dolgozó rokonuk, ismerősük, mert akkor kapnának valós híreket onnan.
Mondjuk olyat, hogy az egyik beszállítónál már tegnap megkezdték a melósok molesztálását a szombati túlórára. S nem a raktárba gyártják, hanem jön érte a kamion.
-----------
A másik: "Európai Unió 27 tagállamában 581 ezer 161 személygépjárművet helyeztek forgalomba májusban,"
Ez lenne a tragédia? A tragédia az, hogy majdnem ennyien haltak bele a koronavirnyóba a világon.
581 ezer 161 személygépjárművet helyeztek forgalomba májusban. Ez azt jelenti, hogy egy hónap alatt az EU 1%-a új autót vett, miközben a világ attól fosott, hogy mi lesz a járvánnyal, mi lesz vele.
Ezért kell aggódni, nem azért, hogy meglegyen a mindennapi újautónk. Mert a Föld abba döglik bele, hogy ennyi új autót gyártunk. Meg sok olyan sz@rt, amit sosem használunk el.
A túltermelés a baj, nem az, hogy nem veszünk minden reggel új autót.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html