E szerint azok a szövetségi államok, ahol van forgalmi adó, azokat a kereskedőket is kötelezhetik majd a beszedésére szerte az országban, amelyek online úton vagy katalógusok révén, esetleg tévéshopokon keresztül értékesítenek − írta az AP. A pénzt oda kell átutalni, ahol a vevő él. Ma az egyes államok azoktól a cégektől várhatják az adót, amelyek fizikailag is jelen vannak területükön (az online-áruházaknál ez irodát vagy elosztó központot jelenthet).

A hagyományos kereskedőknek mindinkább elegük van abból, hogy a vevők sokszor bemutatóteremnek vagy próbafülkének használják a drágán fenntartott üzleteket és a kiválasztott árut akár még onnan megrendelik mobiljukon keresztül − 5-10 százalékkal olcsóbban. De rosszul járnak az egyes büdzsék is: kormányzati statisztikák szerint tavaly összesen 23 milliárd dollár hiányzott az államok kasszájából a területen kívüli eladások miatt, ennek a fele jutott az online-ra.

Az Amazon.commal néhány állam már megállapodott az adó becsatornázásáról; az internetes nagyáruház egyébként támogatja a törvényjavaslatot, mert egyszerűsödést vár tőle. Az ellenzők szerint viszont az adószedés túl nagy adminisztrációs terhet ró a kisebb cégekre, hiszen nyilván kell tartaniuk, melyik államba kell utalni és mekkora ott a forgalmi adó (ha van egyáltalán). Némi védelmet már most is ígér az, hogy csak az évi egymillió dollárnál nagyobb online forgalmú cégekre vonatkozna a kötelezettség − az eBay lobbistái szerint a 10 millió dollárnál alacsonyabb forgalmú vagy 50 főnél kevesebbet foglalkoztató cégeket kellene mentesíteni. A képviselőházban több támogatóra számíthatnak az adóellenesek, bizottsági meghallgatások is várhatók az ügyben, így elemzők csak 30 százalék esélyt látnak arra, hogy még idén megszületik a törvény.