Akadozik a Dacia motorja

Tíz év óta először csökkent a Daciák iránti kereslet Európa-szerte, az első öt hónapban közel 10 ezerrel kevesebb gépkocsi gurult le a mioveni gyár futószalagjairól mint a tavalyi év azonos időszakában. A városi terepjáró a Duster népszerűsége azonban továbbra is töretlen.
Túrós-Bense Levente, 2011. június 24. péntek, 13:10

Az év első öt hónapjában közel 136 ezer Dacia márkájú gépkocsit gyártottak a vállalat romániai gyárában, hét százalékkal kevesebbet, mint tavaly január-május időszakban- derül ki az autógyártók és importőrök egyesületének (APIA) adataiból. A legyártott gépkocsik 51 százaléka Duster modell volt, a 69 ezer városi terepjáró több mint 98 százalékát külföldön értékesítették. A Duster okolható azért, hogy hatalmasat vesztett népszerűségéből az egy évvel korábban még listavezető Sandero, ebből a modellből idén május végéig ugyanis mindössze 27500 darabot gyártottak, 65 százalékkal kevesebbet, mint 2010 első öt havában.

Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) adatai szerint a Daciának sikerült ugyan megőriznie 1,8 százalékos piaci részesedését Európában, eladásai azonban alig több mint 107 ezer darabra csökkentek ami közel három százalékos visszaesést jelent az előző év azonos időszakához képest. A Romániában gyártott Daciák közel 90 százalékát továbbra is külföldön értékesítik, a Logan modellek 53, a Logan MCV 94 míg a Sanderok 97 százalékát exportálják. A mioveni üzem 1389 autót gyárt naponta, tavaly a napi átlag 1376 darab volt. Az, hogy öt hónap alatt összességében mégis kevesebb autó készült el, annak tudható be, hogy a tavalyi évvel ellentétben idén szombatonként álltak a futószalagok, egy hétig pedig alkatrészhiány miatt szünetelt a termelés - nyilatkozta Constantin Stroe az Automobile Dacia alelnöke. Hozzátette: a tervek szerint a termelés már szeptember közepén meghaladja majd a tavalyi szintet, azaz a közel 240 ezer gépkocsit.

HOZZÁSZÓLÁSOK