Meglepően bátor húzásra készül az Aldi

Gyorsabb terjeszkedésre kapcsol az Aldi Nagy-Britanniában: az elkövetkező két évben egymilliárd fontot költenek a bolthálózat kibővítésére. Mindezt annak ellenére, hogy dörömböl a brexit és a diszkontlánc 2018. évi üzemi eredménye 26 százalékkal esett vissza a szigetországban.
K. Kiss Gergely, 2019. szeptember 17. kedd, 15:14
Fotó: Getty Images

A diszkontlánc jelenleg több mint 840 üzletet üzemeltet a briteknél, a hétfőn bejelentett terv szerint pedig a következő két évben több mint 100 újabb üzlet megnyitását tervezik. Az Aldi 2019 és 2020 között összesen egymilliárd fontot (mai árfolyamon mintegy 376 milliárd forint) kíván beruházni az üzletek és a disztribúciós központok fejlesztésébe - írja az esmmagazine.com.

A hosszú távú célok alapján 2025 végére már 1200 boltot kívánnak üzemeltetni országosan, csak Londonban pedig a jelenlegi 45-ről 100-ra növelnék az üzletszámot, úgy hogy a hagyományos diszkontformátum mellett több kisebb méretű boltot nyitnának a város bevásárlóutcáin.

A német gyökerű kiskereskedő Nagy-Britanniában tavaly 11 százalékkal növelte árbevételét, amely így 11,3 milliárd fontot tett ki. Eközben a lánc üzemi eredménye 26 százalékkal, adózás előtti eredménye pedig 18 százalékkal 182,2 millió fontra esett vissza. Az Aldi a folyamatos infrastrukturális beruházásokkal és a promóciós árképzéssel indokolta a veszteségeket.

Az üzletlánc országosan 8,1 százalékos piacrésszel a szigetország ötödik legnagyobb és a Lidlel együtt az egyik leggyorsabban növekvő szupermarket-csoportja. "A londoni vásárlóktól rendszeresen azt halljuk, hogy szívesen Aldira váltanának, ha lenne a közelükben, vagyis egyértelmű, hogy a főváros jelentős növekedési lehetőségeket rejt számunkra" - kérkedett Giles Hurley, az Aldi brit és ír ágának vezérigazgatója.

Év elején írtuk meg, hogy az Aldi még profitálni is tudott a brexit okozta fogyasztói bizonytalanságokból, hiszen az arra ösztönözte a vásárlókat, hogy olcsóbban ússzák meg a nagybevásárlást az ünnepek idején. A csúcsidőszakban a két német diszkontlánc 10 százalék körüli forgalombővülést hozott össze, miközben a Tesco és a többi nagy brit kereskedő még 1 százalékkal sem tudta növelni forgalmát.

HOZZÁSZÓLÁSOK