Változás készül az Aldi boltjaiban - jönnek a vadonatúj termékek?

Szorosabb együttműködésre és egymás termékeinek forgalmazására készül az Aldi-birodalom két szárnya, a Nord és a hazánkban is aktív Süd, e közeledés pedig várhatóan a magyar leányvállalatra is hatással lesz - tudta meg a Napi.hu az üzletlánctól. Friss hír, hogy Németországban a konszern mindkét ága egy teljesen új sajátmárkás tejjel rukkolt elő, amelyet az állatvédelmi irányelvek magas szintű alkalmazása mellett termelnek ki.
K. Kiss Gergely, 2019. május 6. hétfő, 15:49
Fotó: Getty Images

Az Aldi Nord és az Aldi Süd vezetése megállapodott abban, hogy egyes saját márkás termékeiket kölcsönösen árulni fogják. Így az Aldi Nord üzleteiben kaphatók lesznek majd a Crane márkájú sportfelszerelések, s az Aldi Süd üzleteiben megjelenhet például az Aldi Nord üzleteiből ismert River Cola - írtuk meg korábban német lapértesülések alapján.

Továbbá hamarosan megjelenik az üzletekben a Schneekoppe márkájú természetes alapanyagokat tartalmazó élelmiszerek is, ezeket nyáron egy komolyabb reklámkampány kíséretében egyszerre tervezik bevezetni a két áruházláncban. Hasonló lépésre korábban nem volt példa.

Vasárnap adták hírül Németországban, hogy a lánc mindkét szárnya bevezeti a Weidemilch nevű sajátmárkás tejeket, amelyek prémium szintű minősítést kaptak a német állatvédelmi szövetségtől, mert előállításuk során fokozott mértékben figyelnek az állatvédelmi elvek betartására. Ennek keretében például bőségesen nagy élőhelyet biztosítanak a teheneknek, mindig van szalma az istállóban, biztosítják számukra a friss levegőt és az etetés során kizárják a géntechnikai alapú tápszereket. A termékbevezetést a csoport azzal indokolta, hogy a vásárlók részéről egyre nagyobb a kereslet a környezetbarát gyártású portékák iránt.

Az Aldi Nord logója

A fenti példákon túl a két cég azt tervezi, hogy a jövőben összehangolják termékkínálatukat. Lapunk az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt.-től azt is megtudta, hogy a vállalat célja egy innovatív és hatékony beszerzési szervezet kialakítása, amely mind a versenykörnyezet változásaira, mind az ügyfelek átalakuló igényeire hatékony megoldást jelent. Ennek a törekvésnek a jegyében az Aldi Nord és az Aldi Süd szándékában áll a két vállalat együttműködésének kiterjesztése azokon a területeken, ahol ez gazdasági, illetve vásárlói előnyökkel jár. Az Aldi Magyarország az Aldi Süd részeként a korábbi gyakorlatnak megfelelően átveszi azokat a megoldásokat - legyen szó az üzletek berendezésének átalakításáról, vagy energiahatékonysági megoldásokról - , illetve termékeket, amelyek az Aldi hazai üzletpolitikáját támogatják, vagy a magyar fogyasztók számára újabb előnyöket jelentenek - fogalmaztak.

Az Aldi Nord és az Aldi Süd együttműködésétől függetlenül az Aldi Magyarország önálló hazai termékfejlesztéseket is végez. Az áruházlánc bővíti a friss zöldség-gyümölcs kínálatát, a convenience termékek körét, a laktóz- és gluténmentes, illetve biotermék szortimentet. Ezeken felül országszerte 123 Aldi parkolóban lesz elérhető az E.On által telepített és üzemeltetett elektromosautó töltőállomás, és a legtöbb ezután épülő Aldi üzletnél is kiépíti majd a töltőket. A hálózat országszerte összesen több mint 360 új töltési pontot jelent majd - válaszolták lapunknak.

Mi a különbség a két szárny között?

Az 1946-ban alapított Aldi-birodalom 1966-ban szakadt két részre, a két alapító Karl és Theo Albrecht ekkor osztotta fel egymás között a német piacot. Állítólag azon különböztek össze, hogy áruljanak-e dohányterméket üzleteikben. Németországban az északi területeket az Aldi Nord, a délieket értelemszerűen az Aldi Süd áruházai fedik le.

A nagy döntés nyomán a külföldi piacokon való terjeszkedésnél is összehangolták, hogy melyik országban melyik cég jelenjen meg. Így azóta az Aldi Südhöz tartoznak a magyar, az osztrák, a svájci, az ír, a szlovén, az egyesült királyságbeli, az ausztrál leányvállalatok, míg az Aldi-Nord Hollandiában, Belgiumban, Dániában, Franciaországban, Luxemburgban, Lengyelországban, Dániában, Portugáliában, Spanyolországban rendelkezik érdekeltségekkel. Az Egyesült Államokban mindketten üzemeltetnek áruházakat, de csak a Südé fut Aldi név alatt.

Az Aldi Süd logója

Az Aldi Nord tavaly egy komolyabb beruházási programba kezdett, s történetében először veszteséges volt Németországban, de forgalmát így is növelni tudta. (Összehasonlításképp: az Aldi Nord 12 9 milliárd, míg az Aldi Süd 17, 3 milliárd eurónyi forgalmat bonyolított 2018-ban, globálisan.)

Az alapvető eltérés a két ág között, hogy a déli testvércéghez képest az Aldi Nord sokkal hosszabb ideig kitartott az eredeti harddiszkont-koncepció mellett, lemondott a választék frissítéséről, és elhalasztotta a boltok korszerűsítését - olvasható egy német elemzésben. "Az Aldi Süd a produktivitás, az egy alkalmazottra eső bevétel és a vásárlói elégedettség tekintetében egyaránt felülmúlja a Nord-ágat" - idézik Stephan Rüschent, a Baden-Württembergi Egyetem élelmiszer-kereskedelmi professzorát.

E sorok írója például nemrégiben Spanyolországban látogatott meg egy Nord-üzletet, ahol a magyar Aldi boltokéhoz képest szűkebb termékkínálattal, valamint egyszerűbb, hagyományos diszkontokra jellemző üzletberendezéssel találkozott.

HOZZÁSZÓLÁSOK