Az Aldi új területet vett célba

Szokatlan irányt vett az Aldi: a boltlánc Németországban az esportok és a számítógépes, valamint a konzoljátékok rajongóinak készít csatornát egy főként videójáték-közvetítéssel foglalkozó weboldalon. A videójátékokra és az esportra épülő iparág évek óta jelentős mértékben növekedik, a koronavírus-járvány pedig még egyet lökött rajta.
Csernátony Csaba, 2021. február 4. csütörtök, 12:47
Fotó: AFP

Aldi Gaming néven kezd új vállalkozásba az Aldi Nord és az Aldi Süd, amely közvetve - az osztrák Hoferen keresztül - a magyarországi boltok anyavállalata is. A Retail Detail - kiskereskedelmi szaklap cikke szerint az élelmiszerbolt a Twitch nevű streaming oldalon indítanak új platformot.

A két cég többek között élő videókat és tutorialokat, azaz edukatív anyagokat oszt majd meg a játékosok körében népszerű oldalon. A Twitchen - amely az Amazon leányvállalata - ugyanis számos élő műsort lehet nézni olyan különböző témákban mint az e-sport, főzés vagy utazás.

Az Aldi négy ismert németországi gémert szerződtetett, akiknek összesen több százezer követőjük van. Emellett az Aldi a Prime League versenyt is szponzorálja, amely Németország, Svájc és Ausztria League of Legends játékosainak legnagyobb megmérettetése.

Kedvezett a járvány a játékeladásoknak

Sabine Zantis, az Aldi Nord marketing és kommunikációs ügyvezető igazgatója szerint ezzel a lépéssel az Aldi egy létező trendet követ, ugyanis a gémerekre épülő iparág hatalmas mértékben nőtt az elmúlt években.

Ráadásul erre a koronavírus-járvány rátett még egy lapáttal, 2020 első felében a konzoljátékok és az ezekhez szükséges eszközök eladása 27 százalékkal 3,7 milliárd euróra nőtt csak Németországban. Elmondása szerint a Twitch pedig jó felületet jelent arra, hogy ezzel a célcsoporttal kommunikáljanak.

Az Aldi Twitch-csatornájáról a boltlánc webshopja is el lehet jutni, illetve Aldi Life néven e-könyveket, zenét és játékokat is kínálnak a nézőknek.

HOZZÁSZÓLÁSOK