Nagy ugrásra készül idén az Aldi - itt az amerikai terv

Nagy lépéssel akarja bővíteni bolthálózatát az Aldi az Egyesült Államokban rárepülve arra, hogy a koronavírus-járvány nyomán ott is felpörgött az élelmiszer-áruházak forgalma.
Komócsin Sándor, Csernátony Csaba, 2021. február 11. csütörtök, 10:41
Fotó: Youtube/AldiUK

Az Aldi bejelentette, hogy idén százzal fogja bővíteni az Egyesült Államokban bolthálózatát - adta hírül a CNN.

A német kiskereskedelmi láncnak jelenleg kétezer áruháza van az USA 37 államában. Az új boltokat Arizona, Kalifornia, Florida államokban és az ország északkeleti régiójában nyitják meg. Az Aldi jó úton jár afelé, hogy 2022 végére a Kroger és a Walmart után a harmadik legnagyobb áruházlánccal rendelkezzen az országban. Ez 2500 boltot jelent.

A német diszkontlánc, amely 1976-ban nyitotta meg első boltját az amerikai piacon, hasznot húz abból, hogy pandémia miatt, amely sok helyen az Egyesült Államokban is bezárásra kényszerítette a vendéglátóhelyeket és növelte a home office-ban dolgozók számát, megugrott az élelmiszer-áruházak forgalma. Tavaly decemberben például majdnem nyolc százalékkal volt magasabb, mint 2019 utolsó hónapjában - derül ki a washingtoni kereskedelmi minisztérium adataiból.

A Lidl, amely 2017-ben jelent meg az USA-ban és jelenleg több mint száz áruházzal rendelkezik ott, szintén növekedést tervez az Egyesült Államokban. Fél évvel ezelőtt arról számoltak be, hogy 2021 végére ötvennek akarja növelni boltjai számát. A Lidl amerikai terjeszkedése elsőre kudarcos volt. Erről még 2018-ban Klaus Gehrig, a tulajdonos a Schwarz-csoport vezetője azt mondta: ha az ember felismeri a hibát, korrigálnia kell. Ezzel akkor arra utalt, az üzletlánc változtat stratégiáján, hogy eredményt érhessen el az amerikai piacon. A terjeszkedésért felelős csapat - Gehrig megítélése szerint - gyakran rosszul választotta ki a telephelyeket. Ráadásul túl nagy és túl drága boltokat építettek.

HOZZÁSZÓLÁSOK