Az APA osztrák hírügynökség szerdai jelentése szerint a leépítésről Giuliano Poletti munkaügyi miniszter beszélt Milánóban hozzátéve, hogy a részletekről az Alitalia még tárgyal az illetékes minisztériummal. A két légitársaság vezetése várhatóan pénteken egyeztet az együttműködés részleteiről, így a létszámleépítésről is.

Az Etihad a hétvégén hírügynökségi jelentések szerint 49 százalékos részesedésért cserébe 600 millió eurót fektetne a veszteséget termelő olasz légitársaságba. Ez az összeg 100 millió euróval magasabb, mint amelyről korábban hírek szivárogtak ki.

Az Etihad egy korábban az Alitaliának bemutatott üzleti terve szerint három év alatt nyereségessé tenné az olasz légi céget, amely jelenleg évente százmillió eurós nagyságrendű veszteséget halmoz fel.

Korábbi jelentések szerint az Alitalia fő hitelezői, az Intesa Sanpaolo és az UniCredit pénzintézetek és az Etihad között eltérés volt abban, hogy a bankok által nyújtott hitelt hogyan rendezzék. A bankok kétharmadot tőkévé konvertálták volna, a többit pedig leírták volna, míg az öböl-menti légicég 560 millió leíratott volna a bankokkal, 140 milliónak pedig meghosszabbíttatta volna a futamidejét.

A befektetés mellett az Etihad az Alitalia fő bázisának számító Róma-Fiumicino repülőtérről hét új hosszú távú járatot indítana három év alatt, Milánó-Linate és Malpensa repülőterekről pedig Európa felé nyitnának.

Szakértők szerint bár az Etihad több százmillió euró, rövid távon meg nem térülő befektetést hajthat végre, de az Alitalia segítségével elérheti célját, hogy a világ légiközlekedésének egyik meghatározó szereplője legyen.

Az Alitalia jelenleg a korábban a kormánytól kapott 500 millió eurós hitelből működik, de minél előbb befektetőre van szüksége, hogy át tudja alakítani hosszú távú járathálózatát, hogy ezzel kompenzálja a rövid távú járatok okozta veszteséget.

A római Fiumicino repülőtérről üzemelő Alitalia legutóbb 2013 októberében kért csődvédelmet, miután 294 millió eurós veszteséget és egymilliárdos adósságot jelentett. Akkor juttatták el az 500 millió eurós mentőcsomagot az Alitaliának.

2009-ben az akkor még állami tulajdonban lévő cég szintén csődvédelembe menekült. Akkor olasz befektetők egy csoportja és az Air France-KLM-csoport mentette meg, cserébe a francia-holland társaság 25 százalékos részesedést szerzett. Az októberi tőkeemelésben viszont már nem vett részt, ezért tulajdoni része 7 százalékra esett.