Áll a bál, elfordultak a szponzorok a francia csapattól

Már a szponzorok is elfordulnak a francia nemzeti tizenegytől.
NAPI, 2010. június 22. kedd, 09:56
Fotó:

Franciaország világbajnoksággal kapcsolatos reklámkampányára nincs túl jó hatással a focisták rossz teljesítménye, a csapatban tapasztalható belső viszály és a játékosok sztrájkja.
A helyzet még jobban elfajult, miután a Crédit Agricole és más szponzorok intézkedéseket követeltek az ország labdarúgó szövetségétől. A francia bank közölte, hogy a tervezettnél korábban - június 25-én - leállítja reklámkampányát a francia csapatban tapasztalható problémák miatt - írja a Financial Times


A csapat vállalati szponzorai egy konferencián hangot adtak dühüknek, amiért a játékosok megtagadták az edzést vasárnap. A támogatók elfogadhatatlannak tartják a labdarúgók viselkedését.

Miután Franciaország közel került ahhoz, hogy idejekorán búcsúzzon a tornától, amikor kikapott 2-0-ra Mexikótól, a figyelem a vezetőség és a játékosok között feszültségre irányult.

A francia labdarúgás válsága és a csapat viselkedése a kritikák lavináját indította el, kommentátorok és politikusok egyaránt nemtetszésüket fejezték ki. Christine Lagarde pénzügyminiszter közölte, hogy megdöbbent a játékosok viselkedésén.

A csapat vezetői korábban hazaküldték Nicolas Anelkát, amiért sértegette Raymond Domenech edzőt, ami miatt viszont a játékosok nem mentek el a vasárnapi edzésre.

A francia nemzeti tizenegy szponzorálásának és televíziós jogainak értéke 70 millió euróra tehető a Les Echos szerint. A csapatot olyan vállalatok szponzorálják, mint a Carrefour, a GDF Suez, a Crédit Agricole, az SFR telekkommunikációs cég és az Adidas.

HOZZÁSZÓLÁSOK