Állva hagyja a magyar autópiacot a szlovák

Majdnem negyedével több új autó kelt el Magyarországon az év első két hónapjában, mint egy évvel korábban, ám Szlovákiában is hasonló tempóban bővült a piac és még mindig több autót vesznek az ötmilliós szomszédnál, mint a tízmilliós Magyarországon.
Napi.hu, 2014. március 18. kedd, 08:50

Örömmel értesítette az autóstársadalmat az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) arról, hogy februárban immáron a hatodik egymást követő hónapban növekedtek az újautó-értékesítések az EU-ban. Ugyanakkor a 2013 februárjához képest elért nyolcszázalékos bővülés ellenére még mindig csak kicsit több mint 861 ezer új járgány talált gazdára, ami a második leggyengébb februári eredmény az ACEA 2003-ban kezdődött adatgyűjtése óta.

Az év első két hónapjában 6,6 százalékkal, közel 1,8 millió autóra bővültek az eladások az egy évvel korábbihoz képest. A legnagyobb piacok közül mindkét összehasonlításban a francia teljesített a legrosszabbul, amely kicsit zsugorodott. A német és a brit értékesítések hat százalék körüli tempóban bővültek január-februárban, míg Spanyolországban 13 százalékos ugrást jegyeztek fel a statisztikusok. Úgy tűnik, a spanyol autósok pótolják az elmúlt években elhalasztott vásárlásaikat.

A kelet-közép-európai régióban a Magyarországgal összehasonlítható újautó-piacok még mindig jobban teljesítenek. A tízmilliós Csehországban több mint 16 százalékos ugrás után majdnem 26,5 ezer új autót adtak el a kereskedők, az ötmilliós Szlovákiában több mint 23 százalékos emelkedéssel 11 ezer közelébe kúsztak fel az első két havi értékesítések. Magyarországon az ACEA adatai szerint közel negyedével, 9300-ra emelkedtek az újautó-eladások.

Megint a Dacia

Az autógyártók piaci részesedései stabilizálódni látszanak. A Volkswagené az uniós újautó-piac negyede, a PSA Peugeot-Citroen többéves szabadesés után megkapaszkodott 12 százalékon, a Renault 10 százalékkal a harmadik. Az utóbbi cégcsoporton belül a Dacia megint robbantott: két hónap alatt 36,5 százalékkal növelte eladásait.

A sok magyar szívéhez közel álló Suzuki több mint ötödével adott el több autót mint 2013 január-februárjában. Így majdnem 24 ezer új S logós járgányt helyeztek forgalomba az EU-ban. A bővülő piacot elsősorban a japán márkák tudták kihasználni, amelyek két számjegyű ütemben bővítették eladásaikat. A Mazda majdnem harmadával adott el több autót az idei év első két hónapjában, mint tavaly ilyenkor. A kedvez statisztika alól kivétel a zsugorodó Nissan.

A Hyundai-Kia koreai páros első tagja ezúttal váratlan, majdnem ötszázalékos zuhanást volt kénytelen elkönyvelni január-februárban, míg az utóbbi közel hat százalékkal növelte eladásait. A Peugeot-Citroen, az Opel, a Fiat, a BMW és a Mercedes kicsi egy számjegyű növekedést könyvelt el.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

bandesz, 2014.03.18 13:45

kivancsi vagyok mennyi autot vennenek tiz ev devizahitel kivereztetes utan a szlovakok. lehet itt vitatkozni h ki kezdte el azt azonban eleg nehez megmagyarazni h amikor mar jo par eve nyilvanvalo volt a devizahitel egeszsegtelenul nagy es torz elarasztasa a magyar hitelrendszernek, loszart ismetlem loszart nem tettek h kisebb legyen a kitettseg. most jon a duma hogy honnan tudhattuk volna. mondjuk onnan h ranezunk mas regios orszagra, ok befekeztek amikor tul nagy lett a deviza fugges. egy hulye is latja ezt, nemhogy az agyonsztarolt neves kozgazdaszaink. kulcsszo az arany meg a mennyiseg. a kordaban tartott deviza hitelezes nem karos es elonyos is volt az orszagnak, nem ordogtol valo volt a bevezetese de tessek gondolkodni egy kicsit es nem jo vagy rossz, feheren es feketen latni a vilagot. a szociknak lett volna ra ket ciklusuk (szerintem eleg ido volt ra) h merlegeljek mennyire nott meg az orszag deviza fuggese es mennyire szabalyozzak azt. de megint loszart sem tettek ez az igazi nagy problem nem a devizahitel maga!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

intermezzo, 2014.03.18 12:57

homerosz @, 2014. március 18., kedd 11:18: Legyünk pontosak:2000-ben még nem volt a forint konvertibilis,ezért a devizahitel nem volt elérhető a zembereknek!Ez azért volt,m Surányi György akkori MNB elnök -látván a veszélyt!- megakadályozta a magyar Mussolini alter egot ebben,de 2001 március 1-én lejárt Surányi mandátuma s a miniNapóleon kinevezte vazallusát Járai Zsigmondot MNB elnökké.Ő-főnöke utasítására!- 2001 május 3-án konvertibilissé tette a forintot s ezzel egyidejűleg magasan tartotta az alapkamatot,h erős maradjon a forint.E két tény eredőjeként indult el a devizahitelezés országkörüli diadal útjára! Ennek a belátása a közgazdasági egyetem első éves hallgatói számára is magától érthető, de a a magyar nép géniusza megmondta már évekkel ezelőtt,h "sutba kell dobni a közgazdasági tankönyveket!". Matolcsyval egyetemben ő meg is tette.Az eredmény magáért beszél.Ennyi
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

steve2, 2014.03.18 12:43

Az egészben az a jó, hogy mondjuk öt éve még sajnáltuk a szlovákokat, mert kb. a kétharmadát-háromnegyedét keresték a magyar átlagnak. Időközben azonban pontosan az ellenkezőjére fordult a helyzet. 2013-ra a szlovákiai vásárlóerő 7476 euró lett, szemben a magyar 5014 euróval (az európai átlag 12890 euró). Arról nem is beszélve, hogy a pozsonyi régió adatai jobbak, mint a bécsi régióé, míg Magyarország négy régiója az uniós legszegényebbek közé tartozik. Hát ennyit arról, hogy milyen jól teljesítünk...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

homerosz, 2014.03.18 11:18

@troll: a szlovákoknál nem volt egy szennyláda szarházi, aki piaci folyamatokba belenyúlva, kamattámogatott, adótámogatott hitelekkel becsalogatta volna az embereket a hitelből élés rózsaszín világába, rászokatva "a zembereket" arra, hogy hitelt hitelre vegyenek fel... és így a szlovákoknál a deviza hitelekre se izgult rá a lakosság...

egy kábítószerre rászokatás történt meg 2000-ben... 2000-ben is elérhető volt a devizahitel, mégse vett fel szinte senki. hiába az alacsony kamat... majd jött a szarházi, és az embereket sikerült úgy rászokatni a hitelre, hogy 2004-ben ész nélkül vették fel a devizahitelt is... amit 2000-ben még kerültek, mint a rühes szektást...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

jobbajobb, 2014.03.18 11:12

@troll: szlovák lakosság sokkal kevésbé van eladósodva ,mint a magyar ,azt sem chf-ben, ezért jóval kevesebbet törleszt , több pénze marad vásárolni.


..ez is igaz ...,összetett..
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html