A szoftveróriás már 2006-ban szövetségre lépett a Facebook.com-mal, ahol akkor elhelyzete termékei reklámját, most pedig 5 százalékos részesedést vásárolna a vállalkozásból, amiért akár 300-500 millió dollárt is fizetne - közölte a Wall Street Journal meg nem nevezett forrásokra hivatkozva. A Microsoft nem kommentálta a hírt. A Microsoft arculatbővítéséről szárnyra kapó pletyka azonban nem egyedülálló: a Google Inc. és a Yahoo Inc. is keresi azokat a lehetőségeket, amelyek révén megvetheti a lábát a folyamatosan növekvő látogatottságú és népszerűségű szociális kapcsolati hálózatokban. Az IT-óriások szinte egy időben ismerték fel a potenciált abban a látogatói közösségben, ahol személyre szabott és csoportosan irányzott hirdetéseiket el tudják adni. A Microsoft által kiszemelt Facebook a legkedveltebb célpontja az internetes kapcsolatépítőknek. Ha a szoftvercég szert tehetne az áhított 5 százalékos részesedésre, úgy szorosabbra fűzhetné reklámszövetségét a Facebookkal, valamint előnyhöz jutna a későbbi részvényvásárlások során. Ez azért is fontos, mert a Google is aktívan kopogtat a jövedelmező vállalkozás ajtaján, arról nem is szólva, hogy a Yahoo ebben a hónapban korlátozott részvénykibocsátásba kezdett saját fejlesztésű hálózati kapcsolatépítő oldalát, a Mash-t üzemeltető vállalkozásában.