Orosz vállalkozó dél-koreai segítséggel Londonban építi az elektromos furgonok új generációját

Az Arrival eddig is elég furcsa cég volt, de a jelek szerint a Kia és a Hyundai több mint csak fantáziát lát abban, hogy az Egyesült Kirláyságból indulhassanak el az e-furgonok világhódításáért.
Szabó M. István, 2020. január 23. csütörtök, 06:20
Fotó: Arrival

A napokban a Guardian, majd a Cleantechnica is fontos hírként számolt be arról, hogy a londoni központú Arrival 85 millió fontos (átszámolva mintegy 33750 millió forintos) készpénzes beruházási összeget kapott a dél-koreai autóóriásoktól.

A Kia és a Hyundai ugyanis az elektromos furgongyártásban is lát fantáziát - mivel a várakozások szerint az Arrival (magyarul: Érkezés) ugyanis jó eséllyel különleges járműként kerülhet majd a piacra.

A gyártó, melynek jelenleg egy gyára van Oxford és Coventry között (Banbury-ben), a kisteherautóját "második generációs elektromos járműnek" nevezi, a dél-koreai készpénzes injekciót pedig a tömegtermelés felé vezető útn a fejlesztés következő szakaszának finanszírozására fordítja. A dél-koreai autógyártók az Arrivaltól is definiálták a támogatásért az elvárásukat: egy új, kibocsátásmentes haszongépjármű kifejlesztését várják az Arrivaltól.




Ez a beruházás a Hyundai és a Kia által folytatott nyílt innovációs stratégia része. Felgyorsítjuk a beruházásokat és az együttműködést olyan fejlett technológiájú vállalatokkal, mint például az Arrival, hogy reagáljunk a gyorsan változó környezetbarát járműpiacra - mondta Youngcho Chi, a Hyundai innovációs vezetője.

A londoni központú társaságot az orosz vállalkozó, Denis Sverdlov alapította meg öt éve - azt követően, hogy 2013-ban eladta a Yota - orosz okostelefont gyártó telekommunikációs cégét. Sverdlov úgy gondolja, hogy ha sikerül a benzines és diesel motoros "klasszikus" furgonokkal azonos árú elektromos kisteherautót építeniük, annak népszerűségét és globális elterjedését azzal is gerjeszteni tudják majd, hogy az Arrival mikrogyárakat alakít majd ki a nagy piacok környékén (Los Angeles, New York stb.); ott, ahol évente néhány ezer kisteherautót forgalomba tudnának engedni.

A furgon ideális lehet városi áruszállításra, csomagszállító cégek (Royal Mail, DHL stb.) szolgátatására - és a társaságot hozzásegítheti ahhoz, hogy majd belépjen a személygépkocsik piacára.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

Darquan, 2020.02.05 09:29

@Archer58: tizenöt évre előre igérnek valamit.
tizenöt.
hol lesz a kormány 15 év múlva? hát amit rövidtávra igértek sem tudják tartani!
a britek a brexittel is mióta szarakodnak már? easiest deal of the history, az.
mire ez a tiltás érvénybe lép, london jó eséllyel víz alatt lesz már.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Archer58, 2020.02.05 08:50

Nagy-Britanniában az eddig tervezettnél öt évvel előbb, 2035-től megtiltják a benzin- és dízelmotoros új személyautók és furgonok értékesítését - közölte kedden a brit kormány.

Ügyes. Így kell csinálni.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

gybognarjr, 2020.02.05 07:01

UPS tegnap megrendelt 10,000 kocsit opcióval további 10,000 -re.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html