Árzuhanás jön az LCD-piacon

Felhalmozódó készletekkel bajlódnak az LCD-panalek és a LCD-tévék gyártói és forgalmazói.
NAPI, 2010. szeptember 21. kedd, 09:27

Az LCD-panelek kínálata az idei első és második negyedévben egyaránt jelentősen meghaladta a tévé-, monitor- és notebookgyártók keresletét, a kiskereskedők viszonyt azért szenvednek, mert egyelőre halovány a vásárlók érdeklődése az említett termékek iránt - derül ki a hdtv.biz-news hírportál összefoglalójából. Emiatt mostanra már a kiskereskedőknél is jelentős készletek halmozódtak fel.

Az első negyedévben 46,8 millió LCD-tévé-panelt szállítottak a gyártók, ám LCD-tévéből már csak 37,5 millió került a boltokba. A második negyedévben 52 millió és 38,7 millió volt ez a számpár, ami azt jelenti, hogy a január-márciusi 24,5 százalékos különbség 36,4 százalékra nőtt április-júniusban - derült ki az iSuppli piackutató cég adataiból.

Az iSuppli információ szerint a készletfelhalmozódás árcsökkentési hullámot indított el: a nagyméretű LCD-panelek ára júliusban és augusztusban is esett, és ez várhatóan folyatódik szeptemberben is. Egyes esetekben a piaci ár az önköltség alá esett - ezért a termelés visszafogása várható, de ez már inkább csak jövőre éreztetheti majd hatását.

Az LCD-tévék ára ugyan júliusban még emelkedett az USA-ban, ám augusztusban már csökkent és szeptemberben további esés várható. A gyártók és a kiskereskedők agresszív reklámokkal igyekeznek majd felkelteni az érdeklődést a karácsonyi bevásárlási szezon előtt, hogy megszabaduljanak árukészletüktől.

HOZZÁSZÓLÁSOK