Bejött az ásványvízgyártás a Pepsinek

A vártnál nagyobb nyereséget termelt a PepsiCo amerikai üdítő- és chipsgyártó a harmadik negyedévben, köszönhetően annak, hogy Észak-Amerikában egy év óta először bővült az üdítőitalok forgalma, valamint kifizetődőnek bizonyultak a feltörekvő piacokra szánt új termékek fejlesztésére és a marketingre költött pénzek - jelentette az MTI.
Domokos Erika, 2018. október 2. kedd, 20:02

A cég adózott eredménye 2,489 milliárd dollár, részvényenként 1,75 dollár volt a szeptember 9-ével végződött három hónapban, ami 16 százalékkal, illetve 18 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi 2,144 milliárd dollárt, részvényarányosan 1,49 dollárt.

Az egyszeri tételek nélküli részvényarányos eredmény 1,59 dollár lett, nagyobb a szakértők által várt 1,57 dollárnál.

A PepsiCo bevétele 16,485 milliárd dollárt tett ki, ami éves összevetésben 1,5 százalékos növekedés. Elemzők ennél kisebb bevételre, 16,36 milliárd dollárra számítottak.

Növekedésnek indultak az eladások Észak-Amerikában, párhuzamosan azzal, hogy a PepsiCo szélesítette termékpalettáját további szénsavmentes üdítőkkel és szódavízzel, olyan márkákat piacra dobva mint Lifewtr csúcsminőségű palackozott víz és a Bubly ízesített szénsavas ásványvíz.

A társaság emellett többet költött névadó termékei, így például a Pepsi reklámozására, hogy visszaszerezze a rivális Coca Cola által elcsábított fogyasztókat.

Az észak-amerikai országokban 2,3 százalékkal nőtt az üdítőitalok forgalmazásából származó bevétel, de ez elmaradt az elemzők által várt 5 százalékos bővüléstől.

A New York-i tőzsdén a PepsiCo 0,56 százalékos mínuszban, 110,10 dolláron indította a kereskedést, negyedórával később mintegy 1,59 százalékos veszteségben, 108,75 dolláron forgott.

A kép forrása: Pixabay.

HOZZÁSZÓLÁSOK