A cég adózott eredménye 2,489 milliárd dollár, részvényenként 1,75 dollár volt a szeptember 9-ével végződött három hónapban, ami 16 százalékkal, illetve 18 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi 2,144 milliárd dollárt, részvényarányosan 1,49 dollárt.

Az egyszeri tételek nélküli részvényarányos eredmény 1,59 dollár lett, nagyobb a szakértők által várt 1,57 dollárnál.

A PepsiCo bevétele 16,485 milliárd dollárt tett ki, ami éves összevetésben 1,5 százalékos növekedés. Elemzők ennél kisebb bevételre, 16,36 milliárd dollárra számítottak.

Növekedésnek indultak az eladások Észak-Amerikában, párhuzamosan azzal, hogy a PepsiCo szélesítette termékpalettáját további szénsavmentes üdítőkkel és szódavízzel, olyan márkákat piacra dobva mint Lifewtr csúcsminőségű palackozott víz és a Bubly ízesített szénsavas ásványvíz.

A társaság emellett többet költött névadó termékei, így például a Pepsi reklámozására, hogy visszaszerezze a rivális Coca Cola által elcsábított fogyasztókat.

Az észak-amerikai országokban 2,3 százalékkal nőtt az üdítőitalok forgalmazásából származó bevétel, de ez elmaradt az elemzők által várt 5 százalékos bővüléstől.

A New York-i tőzsdén a PepsiCo 0,56 százalékos mínuszban, 110,10 dolláron indította a kereskedést, negyedórával később mintegy 1,59 százalékos veszteségben, 108,75 dolláron forgott.

A kép forrása: Pixabay.

Tájékoztatás

A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!