Asztalra csapna a Rossmann és a dm - elég volt a puhaságból!

Három nagy német áruházlánc közös levélben fordult az állami szervekhez, hogy lépjenek: miközben ők aprólékosan betartják a fogyasztóvédelmi és egészségügyi előírásokat, az internetes kereskedőket senki sem ellenőrzi - írja a privátbankár.hu.
K. Kiss Gergely, 2018. június 7. csütörtök, 23:00

Három németországi, kozmetikai cikkeket forgalmazó áruházlánc, a Rossmann, a DM (Drogerie Markt) és a Douglas nagyobb ellenőrzést követel az internetes áruházak - például az Amazon vagy az eBay felületén eladott cikkek esetében. Ezeknek rendszerint nem is Európában van a székhelye és olyan termékeket adnak el, amelyeket Németországban nem is lenne szabad forgalomba hozni.

A három cég közös levélben fordult a német szövetségi kancellári hivatalhoz és a fogyasztóvédelemért és élelmiszer-biztonságért felelős minisztériumhoz - idézi a portál a DPA hírügynökségre hivatkozva.

Eszerint a külföldi eladóknak nem kell semmiféle következménytől tartaniuk, ha rossz árut forgalmaznak, az internetes áruházak pedig, arra hivatkozva, hogy csak közvetítők, minden felelősséget elhárítanak. Közben pedig a hagyományos kiskereskedelemben a legkisebb üzletet is a legnagyobb szigorral ellenőrzik. Ez komoly versenyhátrányt jelent a szóban forgó cégek számára.

A levélírók azt követelik, hogy az internetes platformok üzemeltetőit is tegyék felelőssé, akkor is, ha csak közvetítő szerepet vállalnak - hiszen ők is jelentős jutalékot vágnak zsebre. A Heise.de szerint azt is sérelmezik, hogy sok esetben hiányoznak a megfelelő használati utasítások, vagy az összetevők listája, ami az allergiásoknak fontos. Megvizsgáltak 24-et az Amazon 100 legnépszerűbb kozmetikai terméke közül, és csak kettő felelt meg a jogszabályoknak.

 

HOZZÁSZÓLÁSOK