Vigyázat: durván túlárazott termékekkel támadnak a Facebookon

Egy szlovén cég Best4Home néven szórja tele hirdetésekkel a Facebookot. Akciósan 7 ezer forintért árulnak máshol csupán ezer forintos kókuszos hajbalzsamot és más durván túlárazott terméket a gyanútlan magyar felhasználóknak.
Herman Bernadett, 2020. június 5. péntek, 11:25
Fotó: Shutterstock

Ön is találkozott már a Best4Home vagy a Vivo Magyarország hirdetéseivel a Facebookon vagy más internetes felületen? Nagyon vigyázzon, mielőtt megrendeli a cég fantasztikus, minőségi termékeit, mert a jelek szerint súlyosan túlárazott árukról van szó. A hu.best4home.eu honlapon elérhető webáruházat a szlovén Neoteric d.o.o. nevű cég működteti, szintén hozzájuk tartozik a hu.vivo-europe.com oldal is.

A maribori bejegyzésű szlovén cég több országban is árulja a portékáit, azt a néhány tucat árut, ami a holnapjain megtalálható. A nemzetközi porondon jelenlévő webáruházat működtető cég a Google térképe szerint egy takaros földszintes családi házba van bejegyezve, ami nem tűnik irodának.

Pár száz forintos termék sok ezerért

Amilyen szűkös a webáruház kínálata, annyira durvák az árai. Dr. Santé kókuszos hajápoló balzsamját például 200 milliliteres kiszerelésben akciósan 6999 forintért hirdeti a cég. Mindezt megspékeli még a tévés vásárlós műsorokból jól ismert sürgetéssel, hogy az akciós ár csupán néhány órán át érhető el.

 


A Best4Home honlapján lévő hajbalzsam

Egy visszaszámláló is ott ketyeg a termék mellett arra figyelmeztetve, ha nem rendel gyorsan a vásárló, 8999 forintra ugrik az ár.

A visszaszámláló "érdekessége", hogy valamiért mindig 1 nap 5 óra 5 percről indul. Ha újra odakattint a vásárló a termékre, újraindul az óra. Ugyanez a hajbalzsam más webáruházak oldalain 1000 forint körüli áron elérhető, de 1000 milliliteres kiszerelésben is csupán 2300 forint körül van az ára.

Ugyanaz a hajbalzsam a Notinónál, csak sokkal nagyobb kiszerelésben

A többi "akciós" termék hasonlóan túlárazottnak tűnik. Szintén 8999 forintról 6999-re van leértékelve az Eveline Cosmetics Brazilian Body önbarnítós testápolója. Máshol ugyanez a termék 2 ezer forint alatt megvásárolható nem akciósan. Az Eveline kozmetikai márka ajakdúsító balzsamát is akciósan már 6999 forintért megvehetik a szépülni vágyók a holnapon. Az Eveline saját oldalán ugyanez a termék viszont csak 1399 forint.

A termékpalettán nemcsak kozmetikai cikkek vannak, de Fix It Pro karceltávolító filctoll, amit Magic Car néven árulnak 6999 forint helyett akciósan 3999-ért. A többi webáruház ugyanezt a tollat körülbelül 800 forintért árulja. Az interneten fellelhető autósok véleménye szerint ráadásul nem is tünteti el a karcokat.

Van még számtalan világbajnok áron kínált akciós termékük, kaparós világtérkép 8999 forintért, háziállat szőrt leszedő fésülős kesztyű 6999 helyett csak 4999-ért (máshol 1500 forint alatt megkapható) vagy éppen Magic Water néven kapható csőgörény potom 4999-ért.

Videók, képek, üzenetek

A termékeket a Facebookon reklámozzák a hatékonyságukat hangsúlyozó videókkal, képekkel bizonyítva a nagyszerűségüket. A felhasználók pedig lelkesen osztják meg a tartalmat, ami vírusként terjed. A 6999 forintos hajbalzsam reklámját ezernél is többen osztották meg, több ezer felhasználónak tetszett, és nagyon sok hozzászólás is volt a termékhez. A kérdésekre a hirdetés feladója lelkesen válaszol is.

A Facebookon így adják el a termékeket
Facebook

Az árak láttán persze többen is elképednek, de mégis vannak, aki azt írják, alig várják, hogy megérkezzék a csodát ígérő termék. A webáruházban ugyanis szintén rengeteg videós és képes bizonyíték van arról, hogy az áruk kiválóak és hatékonyak. Aki pedig nem keres rá ugyanezekre az árukra az interneten, valószínűleg sosem tudja meg, mennyivel fizetett értük többet, mint amennyiért máshol megvásárolhatta volna őket.

Jogsértő lehet a webáruház gyakorlata
"Önmagában a magas ár nem jogsértő, hiszen minden eladó maga határozza meg a termék árát. Arra ugyanakkor minden üzletnek figyelnie kell, hogy összevissza nem játszhatnak az árakkal: a fogyasztóvédelmi hatóság vagy a Gazdasági Versenyhivatal bekérheti a termékek ártörténetét, és ha az akciós időszakban igazából magasabb az ár mint korábban, a hatóság súlyos összegű bírságot szabhat ki" - mondta a Napi.hu-nak Siklósi Máté fogyasztóvédelmi szakértő.

A másik probléma a bolt gyakorlatával a sürgetés. Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat az, ha a vásárlót pszichés nyomásgyakorlás útján tereli a bolt a gyorsabb döntésre. Ha ebben szerepet játszik, hogy az oldalon működik egy számláló, mely egyébként mindig újraindul, az eset még egyértelműbben jogsértő lehet. A fogyasztóvédelmi hatóságoknak van lehetőségük egy Magyarországra is szállító szlovén webshop megregulázására, így érdemes a céggel szemben bejelentést tenni.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

europeer, 2020.06.05 14:43

Érdekes, amikor a gazdák feláraztatják a politikusokkal a zöldség és gyümölcsárakat, az nem baj.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

gondolkoggyunk, 2020.06.05 13:21

Régebben a csalók számára állandó problémát jelentett, hogy hol találnak könnyen átverhető, buta embereket. A Facebook megjelenenésével ez a probléma megszűnt: mára oda gyűlt az összes IQ bajnok, mindenki más pedig régen elmenekült onnan :)
Aki a Facebook-ról választ terméket (vagy pl ott keres munkahelyet) az meg is érdemli, amit kap.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html