Audi-sztrájk: megbénult a termelés a német központi gyárban

Megbénította az Audi német autógyártó ingolstadti üzemében a gyártást a vállalat győri motorgyárában napok óta tartó sztrájk - adta hírül az MTI.
K. Kiss Gergely, 2019. január 28. hétfő, 13:58
Fotó: Reuters

Hétfőn és kedden teljesen leállnak a szalagok - mondta el a vállalat szóvivője hétfőn. Több ezer járművet nem tudnak legyártani az Audi ingolstadti központjában azért, mert hiányoznak ehhez a Győrben készülő motorok. Az Audi neckarsulmi üzeme egyelőre nem érintett, ott a hét közepéig áll rendelkezésre elengedő számú motor a járművek összeszereléséhez. A szóvivő kiemelte, hogy a magyarországi tárgyalásoktól függ majd a helyzet további alakulása.

Győrben Audi és Volkswagen márkájú járművekbe készítenek motorokat, a győri Audi-telephely a legnagyobb motorgyártó üzem az autógyártó konszernen belül. Az Audi Hungária Független Szakszervezet (AHFSZ) felhívására a győri Audi-gyár dolgozói múlt hét csütörtökön léptek sztrájkba, amely a tervek szerint egy hétig tart. A szakszervezet legfőbb követelése 18 százalékos béremelés az idei évre, illetve a többi közép- és kelet-európai üzemhez hasonló bérezést szeretnének. Az Audi vezetése két év alatt húsz százalékos béremelést javasolt.

Szombaton egyébként két alkalommal is asztalhoz ült az Audi Hungária Független Szakszervezet bértárgyaló delegációja és a munkáltató képviselői, ám megegyezés sem a béremelésről, sem másban nem született. Az Audi Hungaria ajánlatát - a sztrájkbizottság felhatalmazásával élve - helyből elutasították a szakszervezet nevében tárgyalók, mert azok "nem tükrözték a helyzet komolyságát" - írtuk meg korábban.

Az AHFSZ-nek mintegy kilencezer tagja van. A győri Audi mintegy 13 ezer embert foglalkoztat.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

Panzerkraftwagen_Drei, 2019.01.28 15:45

A kormánymédiában továbbra is teljes csönd és hírzárlat, aki kinyitja a televíziót, "megtudhatja" hogy Magyarország legnagyobb problémája Sneider Tamás feleségének 3 évvel ezelőtti kézmozdulatai, no meg a rásszizmus, a fásizmus stb... Egyszóval be lehet sz@rva a tolvaj boxos, próbálja kijátszani a cigánykártyát, egymásnak uszítani a népet, ha már a nemlétező migránsokra nem lehet a bangladesi állapotokért, a nagy rakás sz@rért amit csinált ebből az országból.

Ha ha ha
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

rotaryfun, 2019.01.28 15:07

Tőlem örökre is leállhatnak mert ezt szart akkor venném ha kötelező lenne. Csak hát a csorda szellem az csorda szellem és a vevőik azt vesznek amiből sokat látnak ha jó ha nem :)
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

europeer, 2019.01.28 14:58

Ideiglenes megoldások:
1., A motor helyére be kell állítani annyi pónit, ami belefér.
2., A padlólemez bal első felén kell két olyan méretű nyílást létrehozni, ahol kifér max 46-os méretű láb és mint Frédiék, tudják hajtani a szekeret.
3., Át kell vinni a termelést Romániába, a jó Dacia összeszerelők megcsinálják. Vagy esetleg egy új gyárat Szomália.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Panzerkraftwagen_Drei, 2019.01.28 14:32

Helyes.

Ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html