A brit autógyártók és autókereskedők szövetsége (SMMT) havi összesítésében közölte, hogy az autógyártás a II. világháború óta nem tapasztalt mélypontra zuhant.

A szakmai szervezet kimutatása szerint tavaly áprilisban 70 971 autó készült Nagy-Britanniában; az idei azonos hónapban gyártott 197 kocsi ehhez képest 99,7 százalékos visszaesés - írta az MTI.

Az áprilisban átadott személyautók mindegyike prémium-, luxus- vagy sportkategóriás jármű volt, amelyek valójában jórészt már a korlátozások miatt elrendelt gyárbezárások előtt elkészültek és a múlt hónapban csak az "utolsó simításokat" kellett elvégezni rajtuk - áll a SMMT pénteki jelentésében. Az év eleje óta eddig 319 449 autót gyártottak Nagy-Britanniában, 27,6 százalékkal kevesebbet, mint a tavalyi azonos időszakban, amikor 441 260 gépkocsi készült.

Az SMMT azzal számol, hogy az idei évben 400 ezerrel kevesebb autó készül a szigetországban a januári alapeseti előrejelzésben valószínűsített 1,27 milliónál. A szakmai szövetség szerint a termelői árak szintjén ez 12,5 milliárd font (ötezer milliárd forint) bevételkiesését okoz 2020 egészében a brit autóiparnak.

A gyárak nem álltak le teljesen: sokuk áttért az egészségügyi dolgozókat a koronavírus-fertőzéstől védő felszerelések, kórházi berendezések, köztük lélegeztetőgépek gyártására. A szervezet adatai szerint az autóipari szektor üzemei a személyi védőfelszerelésekből eddig 711 495-öt gyártottak.

A legutóbbi felmérések szerint a múlt hónapban a brit feldolgozószektor egészének aktivitása is gyakorlatilag összeomlott. Az IHS Markit és a CIPS közös felmérése szerint a brit gyáripar szezonálisan kiigazított bmi-je áprilisban soha nem mért alacsony szintre, 32,6-ra esett a márciusban kimutatott 47,8-ról.