Hátrább szorult az eladási ranglistán a Nissan-Renault-Mitsubishi

Az idei év első felében elveszítette tavalyi második helyezését a globális autóeladásokban a Nissan-Renault-Mitsubishi autóipari szövetség és a harmadik helyen végzett a Volkswagen és a Toyota mögött - adta hírül az MTI.
Szepesi Anita, 2019. július 30. kedd, 10:52
Fotó: Getty Images

A japán Nissan Motor Co., a francia Renault SA és a japán Mitsubishi Motors Corp. autóipari vállalatok között fennálló, részvény-kereszttulajdonlással megerősített együttműködés 5,213 millió autót értékesített a január-júniusi periódusban, 5,9 százalékkal kevesebbet a tavalyinál.

A Volkswagen AG összes márkájából 5,365 millió autót adott el az év első felében, 2,8 százalékkal kevesebbet mint 2018 első felében.

A Toyota Motor Corp. érdekeltségeivel, a Daihatsu Motor Co. autógyárral és a Hino Motors Ltd. teherautó gyártóval együtt 5,311 millió járművet adott el az év első felében, 2 százalékkal többet a tavalyinál.

A tavalyi év egészében a Volkswagen AG volt a világ legnagyobb autógyártója 10,83 millió, az előző évinél 70 ezerrel több autó eladásával. A Nissan-Renault-Mitsubishi 10,76 millió autót adott el 2018-ban, 1,4 százalékkal többet az előző évinél, a Toyota pedig 10,59 milliót a 2017-es 10,38 millió után.

A Nissan 2,627 millió autót értékesített az idei első hat hónapban, 7,9 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál, a Renault eladásai 6,7 százalékkal 1,938 millióra csökkentek, a Mitsubishi eladásai viszont 5,0 százalékkal 647 ezerre emelkedtek.

HOZZÁSZÓLÁSOK