A kényszer üzemszünetet február 26-tól rendelték el, a termelés a tervek szerint március 10-én indul újra. Az egész világon hiánycikk lett a félvezető, miután kereslete jelentősen megugrott. A világon ugyanis erőteljesen nőtt a számítógépek és mobiltelefonok iránti kereslet, amelyekhez szintén félvezetőket használnak, akárcsak a járműgyártásban.
Február elején a másik romániai járműgyár, a Dacia is kénytelen volt leállítani a termelést öt napra ugyanebből az okból.
Kapcsolódó
Januárban 10,71 százalékkal csökkent Romániában a járműgyártás. A Ford és a Dacia együtt 38 431 járművet állított elő, míg a tavalyi azonos időszakban még 43 043-at. Ebből 19 809 autót a Dacia, míg 18 622-őt a Ford szerelt össze.
Tavaly egész évben 10,67 százalékkal csökkent a román járműgyártás, miután a Dacia és a Ford összesen 438 107 járművet gyártott dél-romániai üzemeiben.
Legolvasottabb

Szputnyik, Astra, Pfizer, Sinopharm: mindegyik megfelelő védettséget ad egy szerb kutatás szerint

Mikor tér vissza a 20 fokos meleg? Megérkezett a 7 napos előrejelzés!

Megérkezett Európába az indiai vírusváltozat, ami ott újraindította a járványt

Beütik a szeget a bitcoin koporsójába, összeomlóban az árfolyam

Őrületes, mi megy az online boltokban - lecserélték a magyarok a karácsonyt

Most vásároljon állampapírt, nagy nyeremény várja!

Ezt kell tudni az osztatlan közös tulajdonról és használatról (1. rész)

Fizetések: nagy ajándékot kaphat a kormány Brüsszeltől
