Összesen 2 millió darab műanyagtól szabadítja meg a húsvéti ünnepekre készült édességeit az Aldi.

Bizonyos húsvéti csokitojások alja lapos, azaz négyzet alakú lesz. Ez a lépés ugyanis lehetővé teszi, hogy ne dőljenek el a tojások, így pedig a belső műanyag csomagolásra sincs szükség. Összesen 6 húsvéti termékcsoport újul meg és lesz teljesen műanyagmentes.

Lapos tojások és cellulózfólia

Ezen kívül más megoldásokkal is igyekszik megszabadulni a felesleges műanyagtól a cég. A termékek csomagolásán a hagyományosan műanyagból készült átlátszó "ablakokat" például farostból készült komposztálható cellulózfóliára cserélik. Jön egy teljesen fenntartható csokoládédoboz is, amihez a betét újrahasznosított burgonyahéjból készült. Az Aldi ezekkel 29 tonna műanyagnak int búcsút.

Az Aldi egyébként tavaly több mint 5,5 millió darab műanyagot vont ki a termékeinek a csomagolásából. A cég célja, hogy 2025 végéig az összes termékének a csomagolása újrafelhasználható, újrahasznosítható vagy komposztálható legyen.

Műanyagmentes volt a karácsony a Tescónál

A boltláncok egyébként világszerte igyekeznek visszafogni a műanyagfelhasználást: a brit Tesco például több mint 20 millió darab egyszer használatos műanyagot távolított el karácsonyi kínálatából a brit Tesco. Utóbbi boltlánc magyar leánya is spórol a műanyaggal. A boltlánc 2019 februárjában vállalta, hogy 2020 végére sajátmárkás termékeiből eltávolítja az összes nehezen újrahasznosítható anyagot; ennek eredményeként 454 tonna műanyag vált szükségtelenné. Többek között a Lidl, a Spar és az Auchan is igyekszik minimalizálni a műanyagok felhasználását, például újrahasznosítható zacskók bevetésével.

Ez nem csoda, hiszen a műanyagok egyre nagyobb problémát jelentenek. A Buksza (a Napi.hu szerkesztőségi blogja) korábban írt arról, hogy 1950-ben világszerte 11,5 millió tonna műanyagot gyártottak, 2015-ben több mint a kétszázszorosát, 322 millió tonnát, 2018-ben pedig már 359 millió tonnát. Ráadásul utóbbi mennyiségnek körülbelül a 10 százaléka köt ki évente a tengerekben, óceánokban.