A külkereskedelmet bonyolító vállalatok jelentősen jobb eredményeket mutathatnak fel a bevételnél és a nyereségnél azokkal a cégekkel szemben, amelyek a hazai piachoz ragaszkodnak - állapíotta meg a Regus tanácsadó cég felmérése, amely 90 ország több mint 20 ezer cégvezetőjét kérdezte meg. Az exportáló cégek 50 százaléka nyilatkozott úgy, hogy növekedett a nyeresége az elmúlt 12 hónapban, míg a hazai piacon kereskedő cégeknek csupán 38 százaléka mondhatta el magáról ugyanezt. Bevételnövekedés alapján ugyanez az arány az exportáló vállalatoknál 59, a hazai piacon kereskedő cégeknél 37 százalék.

Magyarországon a vállalatok több mint fele (59 százalék) a papírmunkát és az ingatlanárakat tartja a legnagyobb akadályozó tényezőnek a külföldi jelenlét megalapozásakor. Ezt követi a kockázatkezelés (54 százalék), illetve a helyi adózási rendszernek és előírásoknak megfelelő működés (44 százalék). A válaszadók 61 százaléka befektetési szempontból Európát értékelte a legelőnyösebb régiónak, ezt követi Kína (44 százalék) és Észak-Amerika (35 százalék), majd a listán Délkelet-Ázsia (30 százalék) és India (27 százalék) következik.

A vállalkozások majdnem fele világszerte egyetért abban, hogy saját piacuk mellett Kína - a feltörekvő középosztály és az egy főre jutó jövedelem növekedésével - vonzó terület a terjeszkedésre. Európa a második legjobb célnak számít.