A korlátozást 2006-ban vezették be, amikor terroristáknak sikerült dezodornak álcázott bombákat felcsempészniük utasszállító gépekre. Akkor úgy döntöttek az illetékesek, hogy az utasok nem tarthatnak poggyászukban 100 milliliternél több folyékony anyagot, amíg nem sikerül kifejleszteni azokat az eszközöket, amelyek képesek megkülönböztetni a veszélyes és az ártalmatlan folyékony anyagokat. Ez a határozat egyedül Nagy-Britanniában 100 millió fontos (110,5 millió euró) technológiai beruházást követel meg a repülőtér-üzemeltetőktől. Az EB úgy látja, hogy az évente több mint 10 millió utast kezelő repülőterek esetében 2012-től fel lehet oldani a korlátozást, míg az ennél kisebbek még két év haladékot kapnak a drága beruházás befejezésére - tudta meg a Guardian uniós forrásokból. Sok szakértő nem tartja jónak az elcsúsztatás ötletét, mivel az összezavarhatja a turistákat és ezzel növelheti a káoszt: miután nem kötelesek tudni, hogy a repülőtér, amelyről indulnak, hány utast kezel évente, nem fogják tudni, mit vihetnek magukkal. A kisebb repülőterek ugyan csatlakozhatnak a nagyokhoz, ha 2012-re beszerelik a megfelelő átvilágító eszközöket, ám ez nem igazán valószínű, mert bizonyára igyekeznek az utolsó pillanatra halasztani a beruházást. A technológiai cégek amellett érvelnek, hogy a bizottság már most engedélyezze a folyékony anyagok felvitelét a gépekre, mivel a nagy repülőterek már rendelkeznek olyan berendezéssel, amely egy programfrissítéssel képessé tehető a folyékony bombák felismerésére. Az EB azonban a légitársaságok szövetségére, az IATA-ra hallgat, amely úgy véli, hogy egyelőre nincsenek olyan berendezések, amelyek képesek megbízhatóan ellenőrizni a nagy repülőtereken áthaladó óriási utastömeget.