Baj van az új metrókocsik szállítójával

Ha az Alstom június végéig sem tudja megszerezni a 2-es metró vonalára gyártott Metropolis szerelvény végleges típusengedélyét, akkor a BKV valószínűleg kénytelen lesz a szerződést felmondani - közölte a közlekedési társaság.
NAPI, 2010. március 3. szerda, 12:34
Fotó:

"Rákényszerülhet a BKV, hogy felmondja az Alstommal kötött szerződését és ráterhelje valamennyi többletköltségét, miután a gyártó a mai napig nem szerezte meg a 2-es metró vonalára gyártott Metropolis szerelvény végleges típusengedélyét" - áll az MTI-hez eljuttatott közleményben.

Mint írták, a szerelvényeknek már hónapok óta utasokat kellene szállítaniuk, de - noha a tesztek során felszínre került műszaki hibákat az Alstom kijavította - még mindig nem teljes az engedélykérő dokumentáció.

A szerződésbontás egyik félnek sem jelent kedvező alternatívát, hiszen az Alstom menetközben saját felelősségére legyártotta valamennyi szerelvényét, a BKV pedig már nem sokáig hagyhatja forgalomban régi orosz járműveit. "A tárgyalások tovább folynak, a türelem véghatárideje június vége" - olvasható.

A járművek gyártásához és üzembe helyezéséhez szükséges hatósági engedélyek megszerzése az Alstom szerződéses kötelezettsége.

A megállapodás értelmében a BKV-nak joga van felmondani a szerződést, ha az Alstom nem szállítja le határidőre a járműveket, és az ebből adódó többletköltségeket az Alstom köteles megtéríteni.

Kitértek arra, hogy az Alstom járművekkel kapcsolatban egyébként a BKV-nak harmadik fél, a vezérlőrendszert építő Siemens felé is van kötelezettsége, amelynek, ha nem tud eleget tenni, kénytelen lesz a Siemensnek kötbért fizetni.

A BKV - mint írták - felhívta az Alstom figyelmét, hogy a Siemens által a BKV felé esetlegesen érvényesített kötbért polgári peres eljárásban kívánja továbbhárítani.

Az Alstom Transport ugyancsak szerdán juttatott el közleményt az MTI-hez, amelyben az olvasható: keddi egyeztetésén a cég bemutatta azt a tesztprogramot, amelynek megvalósításával az új metrószerelvények forgalomba helyezhetők.

Az Alstom által bemutatott tesztprogram ugyanakkor nemcsak az Alstom, de a BKV számára is meghatároz feladatokat. Az Alstom Transport ezért "felhívja a figyelmet a minden felet - beleértve a BKV-t és a Nemzeti Közlekedési Hatóságot is - érintő együttműködés fontosságára, az egyes felek kötelezettségeinek betartása és a végleges típusengedély megszerzése érdekében" - áll a közleményben.

HOZZÁSZÓLÁSOK