Bajban a H&M webáruháza - háborognak a vevők

Újabb bajok tépázzák a hatalmas eladatlan készletekkel és nyereségcsökkenéssel küzdő H&M-et: svédországi elosztóközpontja gyakran nem képes határidőre teljesíteni az online rendelt áruk kiszállítását.
K. Kiss Gergely, 2018. április 13. péntek, 16:52
Fotó: Reuters

Elárasztják a svéd divatlánc Facebook-oldalát a panaszkodó vásárlók kommentjei: sokan kifogásolják, hogy nem kapják meg időben az online megrendelt termékeket. Például az egyik kismama 26 napja nem kapta meg a kiszemelt ruhaneműt és amiatt aggódik, hogy mire az megérkezik, a baba már ki is fogja nőni - számolt be a Bloomberg. Egy másik vevő pedig amiatt fanyalgott, hogy mire leszállítják neki az árut, az ki fog menni a divatból.

A H&M szóvivője elnézést kért és elismerte, hogy problémáik vannak, mivel a svédországi Boras-ban lévő logisztikai központnál építési munkálatok zajlanak. Ez az elosztóközpont bonyolítja az üzletlánc online és fizikális forgalmának 7 százalékát Svédországban és Norvégiában.

Az átalakítást ráadásul pont azért kezdeményezték, hogy ellensúlyozzák a hálózat meglévő problémáit és segítsék az értékesítés növelését. Az online disztribúciós központ átalakítása azt célozza, hogy a divatlánc a jelenlegi öt-hét napos kiszállítási határidejét lerövidíthesse. A mostani fennakadás a vállalat stratégiai céljait hátráltatja: a H&M ugyanis az online értékesítésre és az új áruház-formátumok fejlesztésére összpontosít.

A társaság profitja a február végéig számba vett negyedévben, több, mint egy évtizede nem tapasztalt mélypontra esett. Az adózott eredmény éves összevetésben 44 százalékkal 1,4 milliárd svéd koronára (1 korona 30,65 forint) esett az egy évvel korábbi 2,5 milliárd koronáról.

A nyereségcsökkenést az okozta, hogy csökken a vásárlók érdeklődése a boltjaik iránt, a szerényebb forgalom miatt pedig nőtt a készlet, amitől leértékelésekkel próbált szabadulni a cég.

Március végén már mintegy 4,3 milliárd dollárnyi eladatlan ruhakészlettel küszködött a lánc. A problémák nem új keletűek - a H&M tőzsdei értéke tavaly mintegy 40 százalékkal olvadt.

Mindezek ellenére a világ 69 országában működő lánc expanziót hajt végre: idén 390 új üzletet tervez nyitni (első boltját nyitja majd Ukrajnában és Uruguayban), miközben 170-et be kíván zárni.

HOZZÁSZÓLÁSOK