Ez a program emailben elküldi a cikk címét és bevezetőjét, önnek csak a címzett e-mail címét kell megadnia. Pár soros megjegyzést is mellékelhet az üzenethez a "Megjegyzés" rovatban.
A politikus elmondta a dpa német hírügynökségnek: a Bajor Szabadállam azért a részvényárfolyam-veszteségért követel kártérítést az alsó-szászországi - wolfsburgi - székhelyű nagyvállalattól, amelyet a bajor nyugdíjalap szenvedett el a VW tavaly kipattant dízelbotránya következtében.
Az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) 2015 szeptemberében megvádolta a VW-t, hogy olyan szoftvert telepített csaknem félmillió, dízelüzemű járműbe, amely érzékeli a károsanyag-kibocsátás mérését. Az autók így a teszteken a valóságos nitrogén-oxid-kibocsátás töredékét produkálták, vagyis csaltak a vizsgán. A VW - amely a legnagyobb autógyártó Európában - elismerte a csalást. Az ügy világszerte a VW mintegy 11 millió gépjárművét érintette.
A bajor nyugdíjalap 2015 szeptemberében mintegy 58 ezer Volkswagen-részvényt tartott a portfoliójában. A botrány miatti árfolyamveszteséget 700 ezer euróra (218 millió forint) becsülik a bajorok, és most ennek a megtérítését követelik az autógyártól.
Markus Söder elmondta: Bajorország szeptemberben az alsó-szászországi Braunschweigben, a tartományi bíróságon fogja benyújtani a kártérítési keresetet.
Hasonló indoklással kártérítési követeléssel készül föllépni a VW ellen többek között az NBIM norvég állami pénzalap és a New York-i közalkalmazottak nyugdíjpénztára.
A dízelbotrány miatt a Volkswagen ellen különféle indoklással Németországban és szerte a világon indított kártérítési perekben összesen több milliárd eurót követelnek a német autógyártól.
A Toyota 7 éve mutatta be az első hidrogén-hajtású modelljét, a Mirait, amelynek azóta már a második generációja fut, idén tavasszal pedig elkezdi árusítani az autóban szolgáló...