Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A politikus elmondta a dpa német hírügynökségnek: a Bajor Szabadállam azért a részvényárfolyam-veszteségért követel kártérítést az alsó-szászországi - wolfsburgi - székhelyű nagyvállalattól, amelyet a bajor nyugdíjalap szenvedett el a VW tavaly kipattant dízelbotránya következtében.

Az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) 2015 szeptemberében megvádolta a VW-t, hogy olyan szoftvert telepített csaknem félmillió, dízelüzemű járműbe, amely érzékeli a károsanyag-kibocsátás mérését. Az autók így a teszteken a valóságos nitrogén-oxid-kibocsátás töredékét produkálták, vagyis csaltak a vizsgán. A VW - amely a legnagyobb autógyártó Európában - elismerte a csalást. Az ügy világszerte a VW mintegy 11 millió gépjárművét érintette.

A bajor nyugdíjalap 2015 szeptemberében mintegy 58 ezer Volkswagen-részvényt tartott a portfoliójában. A botrány miatti árfolyamveszteséget 700 ezer euróra (218 millió forint) becsülik a bajorok, és most ennek a megtérítését követelik az autógyártól.

Markus Söder elmondta: Bajorország szeptemberben az alsó-szászországi Braunschweigben, a tartományi bíróságon fogja benyújtani a kártérítési keresetet.

Hasonló indoklással kártérítési követeléssel készül föllépni a VW ellen többek között az NBIM norvég állami pénzalap és a New York-i közalkalmazottak nyugdíjpénztára.

A dízelbotrány miatt a Volkswagen ellen különféle indoklással Németországban és szerte a világon indított kártérítési perekben összesen több milliárd eurót követelnek a német autógyártól.