Decemberben 3,8 százalékkal csökkentek a svájci óragyártók exportbevételei, ezzel éves szinten 3,3 százalékkal, 21,5 milliárd frankra estek vissza tavaly a szektor külföldi eladásai a Bloomberg tudósítása szerint. 2014-ben az iparág külföldi bevételei még 1,9 százalékkal emelkedtek. A legnagyobb visszaesést a 200 és 500 frank közötti árkategóriában mérték. Az összes eladás 15 százalékát kitevő ársávban 15 százalékkal esett vissza az exportforgalom.

A svájci óragyártóknak számos problémával kellett szembesülniük az elmúlt év során. Az Apple Watch és más okosórák megjelenése nyomán az olyan gyártóknak, mint a Montblanc, vagy a TAG Heuer meg kellett jelennie saját extra elektronikus funkciókkal. De nem tett jót az iparágnak a kínai és más ázsiai tőzsdék esése sem, érezhetően kevesebb vagyonos ázsiai turista érkezett idén Európába bevásárolni - írja a hírügynökség összefoglalója.

A 200 és 500 frank közötti árkategóriában az óragyártóknak mindig is nagy versennyel kellett számolniuk, a nagyobb divatmárkák már korábban jelentős részt próbáltak meg tőlük itt elhódítani, s tavaly ehhez jöttek még az okos órák is - mondta Patrik Schwendimann, a Zuercher Kantonalbank szakértője.