A kormányhivatal még tavaly kezdeményezett eljárást a Ryanair 2019. július 27-ei Amman-Budapest járatával kapcsolatban, amely a rossz időjárási körülmények miatt nem Budapesten, hanem Pozsonyban szállt le.

A vizsgálat során kiderült, a légitársaság nem nyújtott naprakész tájékoztatást az utasoknak arról, hogy a jogaik érvényesítése érdekében mely hatósághoz fordulhatnak, illetve nem tájékoztatta arról sem őket, hogy milyen alternatív közlekedési lehetőségeket tudnak választani annak érdekében, hogy az eredeti célállomásukat elérjék - közölte a kormányhivatal.

QP | Quality Placement

A főváros kormányhivatal minden esetben szigorúan fellép az utasok védelme érdekében, és elvárja a légitársaságoktól, hogy eleget tegyenek utasaikkal szembeni kötelezettségeiknek - közölte a hivatal.

A Ryanair 2018-ban is komoly, 100 millió forintos bírságot kapott csomagkezelési eljárása miatt - a Budapestről a Kanári-szigetekre tartó járatain 2018 nyarán többször is előfordult, hogy túlsúlyra hivatkozva nem vitte el az utasok feladott poggyászát.