A BMW-gyárépítés halasztása is súlyos veszteségeket okoz

Katasztrofális következményei lehetnek annak, ha a BMW hosszú távon is elállna debreceni gyárának megépítésétől: a beruházásra a város eddig már több tízmilliárd forintot költött, megelőlegezve a majdani közvetlen és közvetett bevételeket - mondták a Népszavának a projektre rálátó, névtelenséget kérő helyi forrásai.
Domokos László, 2020. május 7. csütörtök, 13:58
Fotó: Pixabay

Szerdán kiderült, hogy a BMW AG igazgatósága döntése értelmében a koronavírus-járvány miatt nem kezdik meg a debreceni gyárának építést, hanem azt - egyelőre egy évvel - elhalasztják.

Az építkezés az előzetes tervekhez képest már eddig is csúszott, 2018 októberében, az üzem alapításával kapcsolatos szerződések ünnepélyes aláírásakor ugyanis még arról beszéltek az érintettek, hogy az üzem kivitelezése 2019. őszén indul: addigra a tervek szerint már kiépült volna az infrastruktúra, beleértve a korszerűsített konténerterminál, a villamosított vasútvonal és az új telekommunikációs központok meglétét. Ehhez képest 2020 májusára csak a telek előkészítése fejeződik be, a konkrét építkezés el sem kezdődött - írta a napilap.

A debreceni polgármesteri hivatal szerint a debreceni gyár üzembe helyezésével kapcsolatban szerdán megjelent információk a debreceni önkormányzat és a BMW Manufactoring Hungary Kft. között létrejött szerződés végrehajtását és lezárását nem érintik. A szerződésben rögzítetteknek megfelelően és ütemben az önkormányzati beruházás lezárul. Napokon belül átadják a teljes terület az egyeztetett műszaki tartalomnak megfelelően a BMW magyarországi cégének.

A beruházás értéke egymilliárd euró - a magyar kormány a friss konvergenciaprogramban 320 milliárd forintos beruházásként tartja számon -, ezzel a negyedik legnagyobb most futó fejlesztés.

Miközben a gyár építése érdemben meg el sem kezdődött, a magyar kormány már több mint százmilliárd forintnyi közpénzt ölt bele a debreceni projektbe: vagyis míg a BMW nem veszít gyakorlatilag semmit a halasztással, az adófizetők nagyot buknak - fogalmazott a Népszava. Az elmúlt szűk másfél évben a debreceni BMW-gyár előkészítésre a kormány 135 milliárd forint támogatást adott útépítésre, csatornaépítésre, amely közvetve mind a BMW gyár építésének előkészítést szolgálja. A bajor autógyártó megnyerésre ugyanis a magyar kormány egy komplett új ipari parkot épített Debrecen határában, a hozzá tartozó közművekkel és út- és vasúthálózattal, holott a városban lett volna már kialakított ipari terület a gyár befogadására.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

Koronat_Orsosra_Mozgalom_2, 2020.05.07 15:13

Nocsak. Nem működik az összeszerelőország-modell (sem)?

Ha ha ha
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

BattMan, 2020.05.07 15:07

A zsírdisznó 50% Lajos és a baksis király főnöke annyira amatőrök, hogy még egy napra sem látnak előre, nem hogy 5 évre. Idióta döntés volt az autóiparba beruházni, agyukat persze már szétlopták, csak tudnám azt, hogy minek kell ennyi lóvét felhalmozni??? Egyre idősödnek, betegek lesznek vagy már azok, bagzani se tudnak már, asszonyaikat mások elégítik ki, minek ennyi lóvé??
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

narancsragacs, 2020.05.07 14:03

Hát még lali kipcsaknak mekkora veszteség ! Tán még anyuka sertéstelepét is el kell adni :)))
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html