Sorsfordító újítást jelentett be a repülőgyártó

Megvolt a Boeing új óriásgépének bemutatkozó repülése. A viharvert repülőgyártó az új modelltől várhatja gyengélkedésének végét, az új gép a leghosszabb távokat is el tudja látni, 425-en tudnak egyszerre repülni vele.
Rácz Gergő, 2020. január 27. hétfő, 17:01
Fotó: Wikipedia

A hétvégén sikeresen megtartotta új, 777-9X modelljének első repülését a Boeing a CNN beszámolója szerint. A gép rekordernek számít, egyszerre 425 utast képes szállítani, ezzel kapacitását nézve a legnagyobb forgalomban lévő modellnek számít.

Jelen állás szerint kereskedelmi forgalomba 2021-ben kerülhet az új modell, először a Lufthansa viszonylatain, de megrendeléseket várnak az Emirates, az Etihad, a Qatar, a British Airways, a Cathay Pacific, és az ANA légitársaságoktól is.

A Boeing a listaáron 440 millió dollárra taksált géptől remélheti, hogy a katasztrofális elmúlt időszakból fordítson. Miután vélhetően tervezési hiba miatt kettő is lezuhant a gyártó forradalminak szánt 737-MAX típusából, amelyek ezt követen jelenleg földre vannak kényszerítve, nagyon látványosan romlottak a Boeing eredményei, bezuhant a részvényárfolyama is.

A 777X a korábbiakhoz képest könnyebb anyagból készült, kevesebb üzemanyagot fogyaszt, és képes a megszokottnál alacsonyabb magasságon közlekedni, ami kíméletesebb az utasok szervezetére, különösen hosszú, interkontinentális utakon.

Az iparági kérdés, hogy egyáltalán szüksége van e a légiközlekedésnek egy újabb, ilyen hatalmas géptípusra, mivel sok légitársaság épp kisebb típusokat igyekszik üzemeltetni. Emellett még mindig nincs vége a Boeing ellene zajló vizsgálatnakm ami földre kényszerített az önlezuhanásra hajlamos 737-MAX szériát, és a cég se kezelte megfelelően a helyzet kommunikációját.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

mpapa, 2020.01.28 20:06

@antitroll:
Szerintem arra gondolt a szerző, hogy a Boeing-nél rekorder a tipus a kapacitását tekintve csak pongyolán fogalmazott.
Gondolom én a Boeing azért más mint az A380-as mert itt nem új tipus lett fejlesztve, hanem a 777-es lett meghosszabítva és pár alkatrész kompozit anyagból készül így relatívan olcsóban gyártható mint az A380-as + csak 2 hajtóműves. Ez lehet az előnye és azért könnyebb 425 főt találni egy desztinációra mint 544-et.
Meg elég lesz a pilótáknak egy 2 órás továbbképzés tableten mint a 737MAX-eken....
Ennek elégnek kell lenni, mert ugye olyan repülőt még nem terveztek ami fennt maradt volna a levegőben...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

antitroll, 2020.01.27 17:21

Nem értem!
Most utána néztem, és jól emlékeztem: az Airbus A380 alkalmanként maximum 544 főt szállít. Vagy ebben benne van a személyzet több, mint 100 fővel? Kissé sokallanám...
Szóval akkor most mitől a legnagyobb a BOEING 777-9X?
Még egy apró probléma, hogy az A380-asok gyártását 2021-ben leállítják, már nem is vesznek fel rá rendelést. Nem azért, mert korszerűtlenek, hanem mert ekkora kapacitásra csak olyan kevés desztinációban van igény, hogy nem éri meg gyártani, nagyon kicsi rá az igény.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html