Vészjelzés a német autóiparból - a magyar kormány álláspontján a Bosch

Volkmar Dennernek, a német Bosch Csoport vezetőjének túl sok lett az európai Green Deal, amelynek kereteit szerdán mutatta be Ursula von der Leyen bizottsági elnök. Denner a Stuttgarter Zeitungnak azt mondta, a szén-dioxid semlegesség 2050-re tervezett elérése és az emissziós értékek ehhez szükséges folyamatos csökkentése rövid idő alatt kinyírja a belsőégésű motorokat. Ebbe belerokkan a német autóipar, illetve az olyan nagy beszállító cégek is, mint a Bosch - idézi a G7.hu
K. Kiss Gergely, 2019. december 12. csütörtök, 19:08
Fotó: Getty Images

A Bosch-főnökkel ért egyet a Német Iparszövetség is, amelynek álláspontja szerint von der Leyen túl messzire ment. Azzal érvelnek, hogy a folyamatos szigorítások olyan bizonytalanná teszik a jövőt, hogy a hosszú távú befektetések visszaesnek, és nem csak technológiai, hanem gazdasági és társadalmi szempontból is a lehetőségeinek határára ér az ipar - olvasható a portálon.

Denner azt hangsúlyozza, hogy az autóknál a teljes életciklusra vonatkoztatott szén-dioxid kibocsátást vegyék figyelembe, és akkor talán van még esélye a belsőégésű motoroknak is. Előkerül az az érvelés is, hogy ha ilyen gyorsan szigorodnak a szabályok, akkor a nagy autógyártó régiókban az elbocsátások miatt strukturális támogatásokra lesz szükség. Ez nagyon hasonlít Csehország, Lengyelország és Magyarország álláspontjához, a három ország ugyanis szintén azt mondja, hogy a szénerőművekre alapozott energetikai rendszerei miatt csak nagy kompenzációkkal látja kivitelezhetőnek a tervet.

A csütörtökön elkezdődött uniós tárgyalásokon elvileg 100 milliárd euró lesz az asztalon arra, hogy a Green Deal által kedvezőtlenül érintett országokat és iparágakat kompenzálják. A kelet-európaiak, köztük Magyarország azt szeretné elérni, hogy konkrét számokat is tartalmazó ígéretet kapjon a jövőbeni támogatásokra. Emellett az atomenergia fejlesztéseket is be akarja tömni a csomagba, zöld technológiaként.

Az Európai Bizottság mindenképpen szeretné keresztülvinni, hogy 2020 februárjára megállapodás szülessen. Az idő nem csak környezetvédelmi okokból sürgető, a szakértők ugyanis attól tartanak, hogy ha elhúzódik az egyezkedés, akkor felhígul a terv.

A Green Deal alapján 2050-re az uniónak el kell érnie a nettó semlegességet a káros anyagok kibocsátásában. A jelenlegi tervek 2030-ra 40 százalékos csökkentést írnak elő, a 2050-es semlegességhez azonban 50-55 százalékon kellene állni 2030-ban. Ezt csak akkor fogadják el, ha a költség-haszon elemzések is alátámasztják.

Az autókba épített motoroknál már valamikor a 2030-as évek elejére el kellene érni a nulla kibocsátást. Ez az, amit a teljes német autóipar túl gyorsnak tart, mivel már a 2021-re előírt, kilométerenként 95 gramm szén-dioxidnak megfelelő károsanyag-kibocsátási határértéknek is elég nehéz lesz megfelelni - írja a G7.hu.

 

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

Józsi2222, 2019.12.13 20:53

Az autóiparnak van igaza.
Ez az elektromos motorokat jelenti.
Még az árukat.
Meg az életszínvonal csökkenést.
Drágábban kevesebb termék lesz.
A technológia nem varázslat.
Bár a többség azt hiszi, hogy igen.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

matyi2010, 2019.12.13 13:19

1. Teljesen mindegy milyen technikával érik el az alacsony károsanyag kibocsátást. a lényeg az, hogy drasztikusan csökkenjen.
2. Városban az elektromos hajtás sokkal jobb, ez lehet tiszta elektromos BEv vagy plug-in hibrid (PHEV) mindegy.
3. Autópályán egy jó diesel vagy esetleg benzines (4-5 liter/100km) a mai energiamix-szel számolva nagyából olyan mint egy Tesla (25 kWh/100 km), az energia zöldülésével egyre jobb lesz az elektromos.
4. a lényeg nem az Európában most eladott év 15 millió autó, hanem legyen 20 év múlva egy olyan kiforrott, bevált technika ami az akkor a világon várható évi 150 -200 millió új autónak megfelelő.
5. Minden valószínűség szerint - hacsak nem jön egy "liberális" fordulat - az EU és az USA kb 30%-os aránya az új autó piacon felére csökken, tőlük nagyobb autópiac lesz Kína mellett India, Afrika és Délkelet -Ázsia (Pakisztán, Banglades, Vietnam stb).
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

matyi2010, 2019.12.13 13:19

1. Teljesen mindegy milyen technikával érik el az alacsony károsanyag kibocsátást. a lényeg az, hogy drasztikusan csökkenjen.
2. Városban az elektromos hajtás sokkal jobb, ez lehet tiszta elektromos BEv vagy plug-in hibrid (PHEV) mindegy.
3. Autópályán egy jó diesel vagy esetleg benzines (4-5 liter/100km) a mai energiamix-szel számolva nagyából olyan mint egy Tesla (25 kWh/100 km), az energia zöldülésével egyre jobb lesz az elektromos.
4. a lényeg nem az Európában most eladott év 15 millió autó, hanem legyen 20 év múlva egy olyan kiforrott, bevált technika ami az akkor a világon várható évi 150 -200 millió új autónak megfelelő.
5. Minden valószínűség szerint - hacsak nem jön egy "liberális" fordulat - az EU és az USA kb 30%-os aránya az új autó piacon felére csökken, tőlük nagyobb autópiac lesz Kína mellett India, Afrika és Délkelet -Ázsia (Pakisztán, Banglades, Vietnam stb).
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

TomiTomi, 2019.12.13 13:02

@Mekelekke: Most is ön és közveszélyes roncsokkal járnak az emberek. Sőt egy rakás ember maga egy ön és közveszélyes roncs, függetlenül attól, hogy egy vadiúj autóban ül, vagy egy 20 éves lefingott kormoló rozsdahalmazban. Ha tényleg csak azok vezethetnének, akik szellemileg alkalmasak rá, akkor nem lenne széndioxid hiszti. kb 80% alkalmatlan az autóvezetésre hazánkban.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

TomiTomi, 2019.12.13 12:58

@na4: nem azért lett a VW botrány mert a brüsszeli bürokraták rendeletet hoztak. Azért lett a VW botrány, mert a VW csalt. Építhetett volna olyan autót, ami hozza a kibocsátási normát, de nem akart, mert azt vélte, hogy azzal vásárlókat veszít. Mert ugye a korunk segghülye, még könyvtár-büfészakkal SEM rendelkező kommentelői-vásárlói elvárják, hogy az autók egyre nagyobbak legyenek, egyre jobban menjenek, de kevesebbet is fogyasszanak, meg legyen benne tök felesleges egérmozi, meg fasztudja mi még. Az meg nem megy a kis fejükbe, hogy ez egyre több energiát is igényel. Hát megkapták.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html