Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A hírportál cikke szerint a brüsszeli testület október végén levélben közölte kifogásait a felekkel. A névtelenséget kérő illetékesek által ismertetett előzetes állásfoglalás szerint a tervezett fúzió a jelenlegi formájában nem felelne meg az uniós szabályoknak, a két cégnek jelentős változtatásokat kellene tennie, máskülönben Európában gyakorlatilag megszűnne a verseny a vasútépítés és fejlesztés piacán - idézi az MTI.

Szakértők szerint ezek után nagy esélye van annak, hogy az EU-s versenyhatóságként eljáró bizottság végül nem fogja jóváhagyni a német és a francia kormány által is támogatott fúziót, amelynek célja, hogy az Airbus mintájára létrejöjjön egy, a globális piacon Kínával versenyezni képes nagy páneurópai vasúti társulás.

A Siemens és az Alstom ennek ellenére nem adták fel egyesülési terveiket. Mint közölték, készek együttműködni a bizottsággal a jóváhagyás érdekében, amely a jövő év első felében várható reményeik szerint.

Margrethe Vestager uniós versenyjogi biztos nemrégiben arról beszélt, hogy azok a cégek lehetnek sikeresek a világpiaci versenyben, amelyek már otthon, Európában hatékonyabbá, innovatívabbá válnak a riválisaikkal szembeni küzdelemben. Mint mondta, a kontinensnek "nem elkényeztetett kedvencekre van szüksége, akiket mentesítettek a verseny alól".

Angela Merkel német kancellár ugyanakkor júniusban leszögezte, hogy az uniós versenyjogi előírások megnehezítik az olyan európai vállalatok létrehozását, amelyek felvehetik a versenyt a kínai óriásvállalatokkal. A két cég tavaly ősszel állapodott meg a fúzióról. Az összevonás előtt álló üzletágaik egyesített értékesítési árbevétele körülbelül 18 milliárd dollár volt, ami valamivel több mint a fele a kínai állami CRRC Corp Ltd. vállalat 35 milliárd dolláros forgalmának.