Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A Volkswagen jelentős összeget határolt el a dízelek iránti kereslet csökkenése miatt várható veszteségek kezelésére - írja a Portfolio.hu a Bild nyomán.

A botrány kirobbanásáig a dízelmotorok igen nagy népszerűségnek örvendtek, ennek azonban vége. Miután az elmúlt hetekben több nagyváros döntött úgy, hogy kitilthatja területéről a dízelautókat, az eladások is érdemben zuhantak.

Németországban például 2016 előtt 45-50 százalék körül állt az eladott dízelek teljes autóértékesítésen belüli részaránya, ez az érték idén januárra viszont már 33 százalékra zsugorodott.

A dízeltechnológia a várakozások szerint tovább veszíthet népszerűségéből több tényező együttes hatása miatt:

  • a dízelautókba vetett bizalom megingása,
  • az életbe lépő kitiltások
  • és az emissziós normáknak történő megfelelés valós körülmények közötti tesztelése teljesen háttérbe szoríthatja a hajtáslánc alkalmazását.

Ennek a folyamatnak pedig rengeteg vesztese lesz, ugyanis a dízelmotorral szerelt használt autók árai érdemben csökkenhetnek a jövőben.

A német Bild kiszúrta, hogy a Volkswagen pénzügyi szolgáltatásokat nyújtó leányvállalata 100 millió eurós céltartalékot képzett mérlegében, így próbálva bebiztosítani magát a lízingelt Volkswagenek árcsökkenésével kapcsolatos kockázatok ellen. A Volkswagen Financial Services pénzügyi vezérigazgatója 400 és 500 euró közötti értékcsökkenésre számít, amely Frank Fiedler szerint modellenként eltérő lehet. Az érintett dízelautók száma eléri a 237 000-et, amelyek értéke csökkent a dízelbotrány után.

Aki lízingelte a dízelautóját, annál a veszteség - első körben - a banknál vagy a kereskedőnél csapódik majd le, azonban a probléma ennél lényegesen szélesebb kört érint. A német Landesbank Baden-Württemberg (LBBW) számításai szerint a dízelautók belvárosokból közelgő kitiltásának költsége akár a 45 milliárd eurót is elérheti, mivel a dízelautók 75 százalékát érintik, míg a benzines társaik esetében ez az arány csupán 20 százalékos.

Az LBBW szerint a német autótulajdonosok kára elérheti a 20 milliárd eurót és úgy számolnak, hogy az autók ára 15 százalékkal eshet azt követően, hogy az első gépjárműkitiltás életbe lép.