Az időjárás is megnehezíti a szükséges távolság megtartását az üzletekben: Nagy-Britanniában az egyik legnaposabb májusi hónap után, újra visszatértek az esőzések - írja a Business Insider.

Ez egyben azt is jelenti, hogy a vírus terjedését lassító intézkedések, így a szükséges védőtávolság megtartása is átalakul. A brit Tescónál például nem kell az esőben ázva várni a vásárlóknak a sorukra, a kocsijukban ülve is megtarthatják a helyüket, és csak akkor szólnak nekik, ha bemehetnek az üzletbe. Az egyelőre nem derült ki, hogy a vásárlók a járművekben ülve virtuálisan kell-e sorban állni egy app segítségével vagy pontosan, hogyan értesülnek róla, hogy bemehetnek a boltba.

Zöld jelzésre várnak a vásárlók

A Tesco egyébként némileg felkészülten vágott neki a koronavírus hozta változásoknak. A brit boltlánc már négy évvel ezelőtt elpróbálta a katasztrófahelyzetet: a szimulált gyakorlat során pedig azzal számoltak, hogy a cég Welwyn Garden City-ben működő központja teljesen leáll. Az "ítéletnapi" gyakorlatnak köszönhetően a Tesco dolgozóinak már volt forgatókönyvük arra, hogy mit kell tenni extrém helyzetben.

A bolton belüli tartózkodó emberek számának kontrollálására az boltláncok számos ötlettel rukkoltak elő a vírusjárvány kitörése óta. Az Aldi Nagy-Britanniában, a Lidl pedig Írországban vezetett be kísérletképpen automatikus, közlekedési lámpás rendszert az áruházaiban tartózkodók számának szabályozására. Így áruházaiba csak akkor léphetnek be a vevők, ha zöld lámpát kapnak. A kísérletek után, ha a rendszer beválik, nyárra valamennyi boltban megjelenhet ez a megoldás.